خانه / نکته ها / ۵ نکته اساسی برای بدنسازی

۵ نکته اساسی برای بدنسازی

اگر بدنسازی را به طور مرتب انجام می دهید ، با رعایت برخی ریزه‌کاری‌ها می‌توانید تمرینی موثرتر را تجربه کنید ، در ورزش بندسازی دقت بالا بسیار مهم است و تمرین بدون دقت و رعایت نکردن نکته های مهم باعث دست نیافتن به نتیجه دلخواه و یا آسیب دیدگی می‌شود.

  1. با پای برهنه تمرین کنید
    درحین انجام حرکت بالا‌بردن وزنه‌ها در صورت امکان کفش‌های خود را درآورید یا اینکه می‌توانید کفش‌های مخصوص کشتی به پا کنید . در این صورت کف پاهایتان کاملا برروی زمین قرار گرفته و فاصله بلند کردن هالتر از روی زمین کمتر می شود . همچنین شما را قادر خواهد ساخت که با نیروی قوی‌تری وزنه‌ها را بالا ببرید . اگر شما حین انجام این حرکت کفش به پا نداشته باشید ، درگیری عضلات کف پای شما با زمین بیشتر شده در نتیجه ثبات بیشتری در حین انجام حرکت خواهید داشت.
    5-important-point-bodybuilding-muscles
  2. باسن خود را منقبض نگه دارید
    در حین اجرای تمام حرکت‌های مربوط به بلند کردن وزنه مانند پرس سینه و سرشانه ٰ سعی کنید عضلات باست خود را خوب منقبض کنید ، این کار در دراز مدت باعث ثبات تنه خواهد شد.
  3. از سیستم ۲۵ تکراری استفاده کنید
    اجرا کردن ست‌های تمرینی به تعداد ۲۵ تکرار احتمالا باعث رشد عضله بیشتر و کسب قدرت خواهد شد . برای اجرای این ست‌های پرتکرار از وزنه‌های سبک استفاده کنید و آن را با شدت ملایم انجام دهید .
  4. برای مدتی از وزنه‌های سنگین و برای مدتی از وزنه‌های سبک استفاده کنید
    هیچ‌گاه بدن‌تان را با یک وزنه ثابت تمرین ندهید . برای یک ماه با وزنه‌های سنگین به تعداد ۴ الی ۶ تکرار تمرین کنید . سپس به سراغ وزنه‌های سبک با تکرارهای ۱۰ الی ۱۲ بروید . تمرین کردن با وزنه‌های سنگین به شما اجازه خواهد داد که در طول تمرین با وزنه‌های سبک خیلی سریع‌تر صاحب بدنی عضلانی و خوش فرم شوید.
    5-important-point-bodybuilding-midicine-ball-muscles
  5. با توپ طبی (مدیسن بال) تمرین کنید
    یک توپ ۳٫۶ تا ۴٫۵ کیلوگرمی برداشته و چند سانتی‌متر مانده رو به دیوار بایستید و آن را ماند بازیکن بستکبال به زمین رو به رو یا بالای دیوار بزنید . ۳ ست ۵ تکراری برای هر طرف در نظر بگیرید ، این تمرین انفجاری باعث تحریک سیستم اعصاب مرکزی شده و در ساختن فیبر های عضلانی جدید شما را یاری خواهد رساند.
دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره ف غلامی

کارشناس فیزیولوژی و تغذیه ورزشی.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *