وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تغذیه / گوشت قرمز بخوریم یا نه ؟

گوشت قرمز بخوریم یا نه ؟

گوشت قرمز یک شمشیر دو لبه است ، از طرفی گوشت قرمز برای ورزشکاران این مزیت را دارد که حاوی پروتئین ، ویتامین ها و املاح ضروری بخصوص آهن است و از طرفی مواد مضری مانند چربی ، کلسترین و پورین که بطور کلی مواد مضری ، به ویژه برای ورزشکاران محسوب می شود.

pizza-on-red-meat-post-muscles

از خوردن پیتزا بیش از یک عدد در ماه خودداری کنید

قسمت عمده ، اما مخفی چربی برنامه غذایی ، چربی حیوانی است که بدترین نوع چربی (چربی اشباع شده محسوب می شود) و از همه بدتر چربی همین گوشت قرمز است.
این چربی همراه با کلسترین باعث تجمع چربی در عروق خونی می شود.

پورین که در گوشت قرمز وجود دارد ، بخصوص برای مفاصل مضر است. پورین در بدن به اسید اوریک تبدیل می شود که این ماده فشار زیادی به متابولیسم بدن می آورد و کار کرد کلیه وارد می سازد.

آیا واقعا مصرف گوشت قرمز ضروری است؟

با توجه به اینکه منابعی پروتئینی با کیفیت بالاتری مانند تخم مرغ، ماهی، مرغ انواع پودر های پروتئینی که ارزش پروتئینی بعضی از آنها از تمام مواد غذایی یاد شده بالاتر است، به نظر نمی رسد که محدوده کردن مصرف گوشت قرمز به ضرر بدنسازان تمام شود، یا مصرف روزانه آن تسریع پیشرفت را به دنبال خود داشته باشد.

پودر های پروتئینی راحت تر هضم می شود، ترکیب آمینو اسید آنها غنی شده است و مقادیر آمنو اسید  که برای رشد عضله ضروری هستند، در آنها بالاتر است . مصرف پودر پروتئین راحت تر و حجم شان کمتر است و اشتها را معمولا کور نمی کنند و باعث سیری نمیشود.

هر از گاهی یا حداکثر یکی دو وعده در طول هفته، گوشت قرمز کم چربی می تواند برای ورزشکاران مفید باشد. یک کباب فیله یا یک استیک بدون چربی در هفته ضرر زیادی برای بدنسازان ندارد.
اما از کباب کوبیده به حذر باشید . هر وقت یک پرس کباب کوبیده میل می فرمایید ، برای خود ۱۰۰ امتیاز منفی منظور کنید. سوزاندن چربی که به شما میدهد مدت ها از شما وقت خواهد گرفت مانند غذا های همچون پیتزا ، همبرگر ، کله پاچه  و …

اطلاعات بیشتر در ارتباط با پورین : پورین – ویکی پدیا

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *