وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / مکمل ها / بررسی مکمل ها / چهار مکمل قبل از تمرین بسیار قوی

چهار مکمل قبل از تمرین بسیار قوی

در این نوشته برخی از ترکیبات مهم برای مکمل های قبل از تمرین را بررسی می کنیم . وقتی به باشگاه می روید می خواهید پر انرژی باشید و برای انجام بهترین تمرین ممکن آمادگی لازم را داشته باشید . آنچه شاید ندانید این است که انرژی در چندین مدل به دست می آید . در واقع از طریق چندین فرآیند فیزیولوژیکی متفاوت این اتفاق رخ می دهد .

نیاز است که بدن خود را با طیف گسترده ای از منابع انرژی تامین کنید تا مطمئن شوید که از تمام روش ها انرژی لازم را کسب کرده اید . در ادامه به برخی از منابع انرژی اشاره می شود که می توانند سطح توان بدن را ارتقاء دهند و جالب است که برخی مکمل ها همه آنها را به صورت دارا هستند .

توجه : در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مکمل های ذیل از طریق فرم قرار دادن دیدگاه مختصصین تغذیه ما را مطلع سازید و پاسخ خود را دریافت کنید

کوآنزیم Q10

coenzyme-q10چربی ها را از ذخایر برای تولید انرژی تمرین استخراج می کند . کوآنزیم ها کمک می کنند به تسهیل واکنش های مثبت در بدن و Q10 هم اهمیت ویژه ای دارد برای هدایت جریانی که در آن چربی ذخیره شده بدن برای تولیدATPمورد استفاده قرار می گیرد . بدن شما خودش کوآنزیم Q10 تولید می کند اما این تولید بعد از ۲۰ سالگی کاهش می یابد . کوآنزیم Q10 نام دیگرش ubiquinone  است که به وسیله میتوکندری سلول ها ( جایی که بیشترین انرژی بدن تولید می شود ) متمرکر می شود . مصرف مکمل کوآنزیم Q10 باعث کاهش خستگی حین تمرین و افزایش ریکاوری بین جلسات تمرین می شود .

CORDYCEPS

cordyceps-csm-2000جذب اکسیژن را برای کارایی بهتر هوازی و تمرین وزنه ارتقاء می دهد . این مکمل یک قارچ تبتی است و با تاریخچه ای طولانی در طب چینی چون در تولید انرژی وسلامتی اثرات مثبتی دارد . کسانی که این این مکمل را مصرف می کنند اغلب متوجه بهبود سطح انرژی حین تمرین هوازی و تمرین وزنه می شوند که در نتیجه افزایش جذب اکسیژن اتفاق می افتد .

تحقیقات همچنین نشان داده است که سطح ATP  هم افزایش می یابد و این منجر به بهبود انقباض عضله و سنتز پروتئین می شود . دز مصرفی ایده آل این مکمل ۹۰۰الی ۱۲۰۰ میلی گرم ۲ بار در روز است .

تایروسین (Tyrosine)

CGN-00639-1بهبود دهنده شیمی مغز برای ارتقاء روحیه و افزایش انرژی است . این آمینو اسید یک ستاره برای افزایش انرژی و تمرکز محسوب می شود . تایروسین تولید چندین ناقل عصبی از جمله ( اپی نفرین ) . ( نورپی نفرین ) و دوپامین را حمایت می کند . افزایش سطح اپی نفزین باعث کاهش خستگی چه حین تمرین و چه در دیگر اوقات پر استرس می شود .

کراتین

افزایش دهنده انرژی عضلانی کراتین ATP  بیشتری را درست در جایی که به آن نیاز دارید تولید می کند یعنی در عضله ای که در حال انقباض است  .

این بالانس خوبی است با کوآنزیم Q10 که ATP  را در کل بدن تولید می کند . کراتین انرژی آنی زیادی تولید می کند در حالی که کوآنزیم Q10برای انرژی ATP  بدن پشتیبان تهیه می کند .

image_24191_original_X_450_white

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که کراتین احساس سر زندگی را با تامین انرژی آنی بیشتر برای سلول های مغز افزایش می دهد .

منبع نوشته : مجله بشیر

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۱۱ نظر

  1. سلام. مرسی دوست عزیز عالی بود

  2. سلام ضمن عرض خسته نباشید خواستم بپرسم بهترین مکمل برای ورزش شنا چیه من شناگرم طی تمرینام احساس خستگی میکنم دنبال یه مکملم بهم انرژی بیشتری بده از کراتین هم استفاده کردم ولی زیاد جواب نگرفتم ممنون میشم اگر راهنماییم کنین متشکر

  3. سلام من وزنم ۵۰وقدم۱۶۱وسنم۱۷از چه مکملی برای ساختن عضله وافزایش وزن استفاده کنم

  4. بادرود
    کراتین با دوز مصرف مناسب و کربوهیدرات

  5. سلام.
    من مدت ۵ سال هست که هفته ای ۳ بار میرم استخر؛ هیچگونه فعالیت حرفه ای نداشتم؛ اما مدت ۲ ماهه که زمان شنا رو بیشتر و استراحت رو کمتر کردم؛ یعنی حدود ۸۰ دقیقه کامل و بدون توقف شنا میکنم و ۱۰ دقیقه در جکوزی و سونا هستم.
    با چه مکملی میتونم از تحلیل رفتن عضلات و خستگی جلوگیری کنم؟
    قد ۱۷۹
    وزن ۶۴
    وزنم طی این ۵ سال از ۵۸ رسیده به ۶۴ (کلا تغییرات وزنی زیادی نداشتم)
    خوردن مکمل همراه با این ورزشی که میکنم تاثیری در افزایش وزنم داره؟
    ممنون

  6. سلام خسته نباشید من رزمی کارم بخاطر تمرینای سخت خیلی زود بدنم کم میاره در ۲۰ دقیقه اول کل بدنم خسته میشه و توان تمرین دیگ ندارم…چه مکملی مصرف کنم تا بتونم ۲ ساعت مفید تمرین کنم…قد ۱۹۰ وزن ۹۳

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *