وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تغذیه / مکمل ورزشی گلوتامین

مکمل ورزشی گلوتامین

گلوتامین بیش از هر آمینو اسید دیگری در بدن وجود دارد و ۶۰ درصد و حتی بیشتر، آمینو اسیدهای آزاد در بدن را به خود اختصاص می‌دهد. بخش زیادی از اهمیت گلوتامین این است که می‌تواند به راحتی به دیگر آمنیو اسیدهای کلیدی تبدیل شود.

همچنین گلوتامین باید یکی از پایه‌های سلامت و عضله‌سازی بدن شما به شمار آید. دلایلش این است که:

  • با کاتابولیسم مبارزه کرده و از ریکاوری پشتیبانی می‌کند

وقتی به سختی تمرین می‌کنید، بدن شما وارد شرایط کاتابولیک می‌شود که به تجزیه بافت عضلات می‌انجامد. به این دلیل که سطوح گلوتامین کاهش می‌یابد، بدن شما نیاز دارد آن را از ذخایر موجود در بدن برداشت نماید. برای کمک به ریکاوری و رشد استفاده از گلوتامین به شکل مکمل قبل و بعد از تمرین، بدن شما را از خطر کاتابولیسم حفظ می‌کند. و به همین دلیل بدن شروع به استفاده از گلوتامین آرد شده می‌کند. این عمل به کاهش تجزیه عضلات کمک می‌کند که برای تامین گلوتامین مورد نیاز برای ریکاوری مورد نیاز است.

  • تولید پروتئین و تقویت آنابولیسم

گلوتامین در کنار اجتناب از شرایطی که در نتیجه‌ی تمرین شدید است، بسیار مفید می‌باشد. همچنین زمانی که می‌خواهید تولید پروتئین در عضلات را تقویت نمایید، استفاده از گلوتامین پیشنهاد می‌شود. در شرایطی آنابولیکی، بدن شما مواد خام را مستقیما به عضلات هدایت می‌کند و به رشد بیشتر فیبر های عضلات کمک می‌نماید و در نتیجه ادامه رشد عضلانی. فراموش نکنید استفاده از مکمل‌های گلوتامین یکی از بهترین راه‌ها برای رشد عضلانی بلافاصله پس از تمرین است.

  • پشتیبانی از سیستم امنیتی

گلوتامین همچنین برای سیستم امنیتی بدن شما مفید است، برای مثال با کمک به مبارزه با عفونت‌ها و استرس‌های وارد شده به بدن. به خصوص باعث آثار سوء کورتیزول می‌شود. همچنین باعث جلوگیری از ترشح هورمونی می‌شود که در پی استرسهای وارد شده بر بدن از جمله در نتیجه تمرین افزایش می‌یابد.

  • آنچه باید انجام دهید

۵ تا ۱۰ گرم گلوتامین تا چهار مرتبه در روز مصرف نمایید. مصرف گلوتامین به میران ۴۰ گرم در روز شاید زیاد باشد.

برنامه‌ی مصرف گلوتامین (مقادیر ذکر شده بر حسب گرم است):

هفته  صبح قبل از تمرین بعد از تمرین قبل از خواب
اول ۰ ۵ ۵ ۰
دوم ۵ ۵ ۵ ۰
سوم ۵ ۵ ۵ ۵
چهارم ۵ ۵ ۱۰ ۵
پنجم ۵ ۱۰ ۱۰ ۵
ششم ۱۰ ۱۰ ۱۰ ۵
هفتم ۱۰ ۱۰ ۱۰ ۱۰

 

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۱۲ نظر

  1. با سلام
    من تکواندو کار میکنم روزهای زوج وروزهای فرد بدنسازی فیتنس و تمرینات تکواندو ام بسیار سنگینه گلوتامین ۱۴۰۰ کپسولی مصرف میکنم طریقه ی مصرفش باید چگونه باشه قبل و بعد تمرین تکواندو ؟؟؟ و برای بدنسازی چگونه ؟؟؟با تشکر یاعلی مدد ♥

  2. با سلام خدمت آقای موسوی پور
    می خواستم بدونم مصرف گلوتامین با آرژنین با هم مشکلی نداره ؟!

  3. شما فروش گلوتامین هم دارید؟ یا جایی معتبر برای خرید میشناسید؟ خرید از داروخونه بهتره یا بیرون؟ مرسی

    • بادرود
      خیر بنده فروش مکمل ورزشی ندارم، متاسفانه در بازار مکمل های تقلبی زیاد است و اگر شما در زمینه تشخیص اصل بودن و یا تقلبی بودن مکمل تجربه نداشته باشید به شما تقلبی آن مکمل را به شما می دهند پس بهتر است از برند های داروخانه خرید کنید

  4. سلام خدمت آقای موسوی پور
    براب بدن چرب چه مکملی توصیه می شود؟

  5. با سلام. مصرف گلوتامین و امینو وپروتتئین مشکلی دارد یا خیر.

  6. مرسی از شما با اطلاعات دقیقتون
    من پرتئینم رو روزی سه و کراتین رو روزی دوبار استفاده میکنم.میخواستم بدونم مصرف گلوتامین برای ۴بار در روز کناره اینا مشکل ساز میشه یا نه؟

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *