وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / نکته ها / مسیر موثر حرکات بدنسازی
bodybuilding-movements-muscles

مسیر موثر حرکات بدنسازی

در این نوشته به بررسی تخصصی قسمت‌های مثبت و منفی حرکات بدنسازی می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که روش صحیح انجام این دو قسمت به چه صورتی می‌باشد و در چه صورت حرکت مورد نظر ما صحیح انجام می‌شود.

قسمت مثبت حرکت:
در قسمت انتهایی پوزیتیو حرکات را همیشه تا جایی انجام دهید که کمی خمیدگی در مفصل باقی بماند. به طور مثال در حرکت اسکوات بالاترین نقطه حرکت در ران شما باید کمی خمیدگی داشته باشد.

قسمت منفی حرکت:
در قسمت نگاتیو بعضی از حرکات باید توجه داشته باشید که با استدلال کشش بیشتر،رشد بیشتر ،به نابودی مفاصل وتندون ها نپرداخت ونباید فراموش کرد حرکات با وزنه برای ایجاد انعطاف پذیری و کشش اجرا نمی‌شود به طور مثال در حرکت اسکوات نباید تا پایین ترین جای ممکن پاین رفت، به استثنای حرکات ساق در صورتی که وزنه فوق سنگین نباشد، می‌توان دامنه حرکات را هم در قسمت پوزیتیو و هم در قسمت نگاتیو تا جایی که مفصل به شما اجازه حرکت می‌دهد حفظ کنید.

همیشه با یک حریف تمرینی مجرب و کار کرده تمرین کنید. حریفی که بداند چه موقعه ای کمک دهد و چه موقعه باید وزنه را از شما بگیرد و شما را تشویق با ادامه تمرین کند.

زمانی که دو اندام در حال کار کردن هستند، در راستای حفظ حالت طبیعی مفاصل تمرین کنید یعنی از حرکاتی که در آن حالت بخصوص را به مفاصل تحمیل می‌کنند بپرهیزید.

حرکات با هالتر و سیم کش که با هر دو دست یا پا انجام می دهید، زاویه ای را به مفاصل شما تحمیل می کنند که اگر شما به میزان آن دقت نداشته باشید هر کاری برای تخریب مفاصلتان و تندون های خود کرده اید.

نکاتی ریز اما بسیار مهم در ارتباط با قسمت‌های مثبت و منفی حرکات:

  • در مورد حرکاتی که با یک دست یا پا انجام می دهید به خودی خود باعث تخریب مفاصل خود می شوید
  • مخرب ترین اشتباه در حرکات پشت ران،جلو ران و جلو بازو است
  • در جلو بازو نیز در صورتی که فاصله دست ها بیش از حد کم یا زیاد باشد مچ و شانه تحت فشار ناباورانه ای قرار می گیرد. باید از عرض شانه ها و لگن در تمرین فاصله بین آنها دقت زیادی داشته باشید
  • کمر همیشه صاف و سینه را رو به جلو تمایل بدید این حالت اصلی برای اجرای حرکات است.
  • عامه مردم و مبتدیان فکر می کنند پروش اندام ساده ترین کار دنیاست با چندتا دمبل و هالتر زدن با هر روشی باعث رشد عضلات میشود در حالی که این عمل کاملا اشتباه است.
  • وزنه سنگین را به قمیت از دست دادن تکنیک های های صحیح نخرید.

 

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۴ نظر

  1. با سلام
    ببخشید من نزدیک ۴ ماه هست که بدنسازی کار میکنم ولی قسمت چپ بدنم قدرت بیشتری نسبت به قسمت راست بدنم داره و عظلات قسمت چپ مقدار کمی حجیم تر , ( بیشتر عضلات جلو بازو . سینه . پشت پا ) بزرگ تر هستن میخواستم بدونم این عادی هست یا نه؟؟ لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  2. بادرود

    اقای موسی پور منظور از (وزنه سنگین را به قمیت از دست دادن تکنیک های های صحیح نخرید) چیست ؟

    با تشکر

    • درود خدمت شما، منظور : بعضی از دوستان فکر می‌کنند هرچه وزنه سنگین‌تر بزنند خیلی بهتر است و اصلا به اصولی بودن و صحیح بودن حرکت توجهی ندارند، منظور بنده این است که بی دلیل وزنه‌ها رو افزایش ندید اول حرکت رو توی بدن کامل جا بندازید بر رویش خبره بشید بعد شروع به افزایش وزنه نمایید.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *