وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تمرین / زمان استراحت در بین ست ها
Best-rest-time-between-sets-muscles

زمان استراحت در بین ست ها

زمان استراحت مناسب بین ست ها برای افزایش قدرت بدنی چقدر است؟ بعضی ها در باشگاه بدون این که استراحت کنند سراغ حرکت دیگری می روند در حالی که بعضی ها بین ست های خود کلی استراحت می کنند ولی کدام یک از این ها درست است؟ هر کدام از سیستم های فوق برای منظورهای خاص خودشان درست هستند.استراحت بلند مدت در بین ست ها به سیستم عصبی فرصت ریکاوری می دهد. در صورتی که استراحت های کوتاه مدت به افزایش ظرفیت تمرینی کمک می کند.

در فیزیولوژی (علم اعمال بدن انسان) وقتی نوبت به سیستم انرژی رسانی در بدن می رسد شما دو متغییر پیش روی دارید.
قدرت سیستم و ظرفیت سیستم. قدرت دقیقأ مثل ۰ تا ۱۰۰ در ماشین است و تعیین کننده قدرت شما در طول تمرین است. بنابراین هر چه قدر زمان استراحت بین ست ها طولانی تر باشد به همان نسبت سیستم قدرت تان ارتقاء خواهد یافت.
ظرفیت هم شبیه به باک سوخت در ماشین است. اگر زمان استراحت بین ست ها را تقلیل بدهیم و خودمان را مجبور می سازیم بدون رسیدن به ریکاوری کامل در تمرین جلو برویم، آن وقت است که بر حجم باک انرژی مان خواهیم افزود.

کدام یک بهتر است؟
در جواب باید گفت از هر دو باید بهره گرفت. در ورزش وزنه برداری با قوانین جدید شما به عنوان یک وزنه بردار مجبور هستید در صورت بالا نبودن وزنه انتخابی تان در فاصله زمانی کوتاه دوباره آن وزنه را بلند کنید. در این شرایط اگر ظرفیت تمرین بالایی نداشته باشید. آن وقت است که بدون شک قبل از این که وزنه را بالای سر ببرید روی زمین خواهید انداخت. بنابراین یک مربی آگاه و مطلع به خوبی از اهمیت قرار دادن هر دو سیستم تمرینی در برنامه تمرینی ورزشکارانش خبر دارد.

منبع نوشته :‌ Rest Periods Between Sets: Everything You Ever Needed To Know!

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره آرش هرمزی نژاد

حدود 4 سال است که بدنسازی حرفه ای را آغاز کرده ام ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد علم های تغذیه و روش های بدنسازی می باشد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *