وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تغذیه / رژیم غذایی برای گروه خونی A
a-blood-nutrition-muscles

رژیم غذایی برای گروه خونی A

افرادی که دارای گروه خونی A هستند، بهترین گزینه برای آنان گیاه خوار بودن می‌باشد. در این نوع گروه خونی با پیروی از یک رژیم سرشار از سبزیجات وزن بدن به راحتی کم می‌شود.

در این نوع گروه خونی هضم گوشت به ویژه گوشت قرمز به خوبی صورت نمی‌پذیرد و افرادی که گروه خونی A هستند باید از انواع دیگر مواد پروتئینی مثل ماهی استفاده نمایند. همچنین لبنیات در این گروه خونی باعث افزایش وزن بدن می‌شود. بنابراین این گونه افراد می‌توانند انواع فرآورده‌های سویا مثل شیر سویا را جایگزین لبنیات نمایند.

همچنین سبزیجات برای گروه خونی A باعث تقویت ایمنی و بالا بردن سوخت و ساز بدن شده و کارایی دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. از انواع سبزیجات مفید می‌توان به کاهو، اسفناج، شلغم، پیازچه، جعفری، ریحان، سیر، گل کلم، پیاز، مرزه، نعناع، کدو حلوایی، لوبیا سبز و لیمو ترش اشاره کرد.

حبوبات هم برای گروه خونی  A مفیدند و ضمن تامین پروتئین، فیبر، املاح معدنی و برخی از ویتامین‌ها، باعث سلامتی دستگاه گوارش نیز می‌شوند.

بهترین منبع پروتئینی برای گروه خونی A ماهی‌ها هستند که به راحتی پروتئین بدن شما را تامین می‌کنند.

از انواع میوه‌جات که برای گروه خونی A مفید‌ هستند می‌توان به گیلاس، زرد آلو، انجیر، خربزه، توت فرنگی، آلو، گوجه‌سبز و سیب. همچنین اگر به دنبال میوه‌ای خاص هستید می‌توان گفت بهترین میوه برای این گروه خونی آناناس است.

سعی کنید نان سبوس دار با آرد کامل جو و جو دو سر را مصرف کنید. مغز گردو بسیار مفید می‌باشد و روغن زیتون نیز بهترین روغن مصرفی برای این گروه خونی است.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۶ نظر

  1. با درود خدمت استاده عزیز اقای موسوی پور
    من گروه خونیA+هستم.چند وقتی هست مقالاتی و درباره این گروه خونی میبینم مبنی بر شیوه تغذیه متفاوت.این مساله جدی هست؟چه تفاوتی بین این گروه خونی با بقیه هست که شیوه غذایی متفاوتی پیشنهاد شده؟گروه خونی من ارتباطی با ورزش هم میتونه داشه باشه؟
    سپاسگذارم

    • با درود
      برای کسانی که خوراکشان برایشان مهم هست بله، جدی هست. این مقالات مبنی بر آگاه‌سازی بدن‌سازان از گروه خونی خود و مزایا و مشکلات آن انتشار داده می‌شوند. تلاش ما این است تا اطلاعاتی که هر گروه خونی به آن نیاز دارد بداند را دقیق از دیدگاه بدن‌سازی و همینطور پزشکی شرح دهیم، مخصوصا این که چه غذایی‌هایی هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش وزن باید مصرف گردد.
      گروه خونی بله، ارتبابط مهمی با ورزش شما دارد زیرا ورزش به بدن و بدن به خون نیاز دارد.
      با سپاس

      • سپاسگذارم بابت پاسخ شما
        سوال دیگه ای دارم.مصرف پروتین های گیاهی بخصوص سویا باعث بالارفتن سطح استروژن نمیشه ایا؟که کاهش کارایی ورزشی و داشته باشه؟در واقع سطح تستسترون پایین تر نمیاد؟من خودم کمی استروژنم بالاس.(کمی)بنابراین به تستسترون اهمیت زیادی میدم.برای همین برام مصرف سویا سواله

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *