وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تمرین / تکنیک تکرار های تحملی

تکنیک تکرار های تحملی

به جرات می توان گفت که تکنیک تکرارهای تحملی یکی از پر مصرف ترین تکنیک هایی است که ورزشکاران سطوح متوسط که به صورت آگانه و یا ناخود آگاه از آن بهره می گیرند.

در این تکنیک که از تکنیک های پیشرفته تمرنی با وزنه نیز محسوب می شود فرد برای تمرین دادن عضلات خود از وزنه ای استفاده می کند که تمرین با آن در حالت عادی و با این شدت و تعدادی که در اجرای این تکنیک انجام می دهد برای وی ممکن نبوده است به عبارت ساده تر  میتوان گفت که فرد به کمک اجبار و تحملی که بر خود روا می دارد و همچنین به کمک مختصر نیرویی که از یار کمکی دریافت می کند تمرین با این تناژ از وزنه و تمرین با این تعداد و تکرار را بر بدن و بر عضلات خود تحمل می کند.

reps-tolerance-img-in-post-2

گفته می شود که بسیاری از توانایی های جسمی و ذهنی و انسانی، زمانی که وی مجبور به انجام دادن کاری شده ویا در شرایط دشوار پیش بینی نشده ای قرار گرفته باشد رخ می نماید. انسان در حالات عادی از عمده انجام برخی از امور بر نمی آید اما زمانی که همین امور بر وی تحمیل می گردند به هر زحمتی که شده باشد از عمده انجام آنها بر می آید و فلسفه اصلی این تکنیک نیز بر این نیز بر این اصل اثبات شده و پذیرفته شده استوار است.

عضلات آدمی در حالت عادی و در شرایط که تحت فشار غیر منتظره و تحملی قرار داده نشوند توان تمرین با وزنه هایی که در این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد را نخواهد داشت اما زمانی که در شرایط فیزیکی و در شرایط روحی اجرای این تکنیک قرار می گیرد به هر زحمتی که شده باشد تکرارها را به پایان برده و از این آزمایش و از این تمرین سر بلند بیرون می آیند.

ناگفته نماند که در این تکنیک، فرد برای کامل کردن تعداد تکرار هایی که باید انجام دهد وهمچنین برای تضمین امنیت جانی خود نیاز به کمک گرفتن از مساعدت های یار کمکی با تجربه خواهد داشت.

reps-tolerance-img-in-post-1

حال که با اصول کلی این تکنیک آشنا شدیم حتما شما نیز تصدق می کنید که در برخی موارد و بی آنکه ذهن شما متمرکز تکنیک خاصی شده ویا اصولا به این موضوع فکر کرده باشید که از تکنیک تکرارهای تحملی استفاده می کنید  از این تکنیک بهره گرفته اید اما این نکته را باید مد نظر داشت که اجرای صحیح حرکات تمرنی در این تکتینک از اهمیت بسیار زیادی برخوردارست وتمام لطف و مزیت این تکنیک نیز اجرای صحیح وعاری از اشتباه آن است.

موارد مهم در اجرای تکنیک

  • اصلی ترین اشتباه در اجرای این تکنیک رخ می دهد که ورزشکار در انتخاب وزنه ای که باید در این تکنیک با آن تمرین کند دچار خطای سهوی ویا عمدی شده و از تناژ هایی به مراتب زیاد تر از آنچه که باید انتخاب شود استفاده کرده و در نتیجه سهم عمده ای فشار تمرین را بر دوش یار تمرینی می نشاند. فراموش نکنید که یار کمکی ، تنها برای کمک کردن به شما در صحنه حضور دارد نه برای مشارکت در بالا بردن وزنه ها!!! به اندازه ای وزنه ای انتخاب کنید که تکرارهای تحمیل شده بر عضلات را به کمک توان عضلات خود و با اندک کمکی که از یار کمکی میگیرید به انجام برسانید.
  • به یاد داشته باشید که هر تکنیکی برای همه قسمت های بدن مناسب نسبت. بیشترین مورد استفاده این تکنیک در حرکاتی همانند پرس سینه، اسکوات ،جلو بازو هالتر وحرکات مشابه بوده است.
  • از این تکنیک می توان به تناوب و در طی برنامه های مختلف و بر روی قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. در صورتی که تمامی قسمت های بدن را در یک برنامه تمرینی و با استفاده از این تکنیک مورد تحت فشار تمرین قرار دهد چه بسا که فرآیند ریکاویری دچار اختلال شده و شما نیز با عارضه تمرین زدگی و یا مصدومیت رو به رو شوید.
  • این تکنیک درعین حالی که در موارد حرفه ای بسیار کارآمد ظاهر شده است بسیاری مصدومیت زا نیز بوده و برای کسانی که سابقه ی  چندانی با وزنه های سنگین نداشته و اصول کار با این تکنیک را به درستی بلد  نبوده و یا این اصول را رعایت نمی کنند توصیه نمی شود.
  • یار تمرینی که در این تکنیک از وی استفاده  می کنید باید آشنا به اصول علمی کمک بوده و بیشتر از نیروی عضلات خود، از تکنیک های انگیزش روانی و از تکنیک های تلقین برای کمک کردن به شما استفاده کند. در صورتی که وزنه را به کمک نیروری روانی تزریق شده از طرف یار کمکی بالا ببرید می توان گفت که تکنیک تحملی را به درستی به جای آورده اید اما اگر از نیروی فیزیکی یار کمکی استفاده کرده باشد یقین بدانید که کاری به جز خسته کردن خود و اتلاف توان یار کمکی کاری صورت نداده اید.
دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۲ نظر

  1. سلام خدمت شما دوستان عزیز ، بنده تقریبا ۳ ماهه دارم تمرین بدنسازی میکنم ، آیا این روش تمرینی بدرد من میخوره ؟ اگر نه لطفا کمی راهنماییم کنید

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *