وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تغذیه / تمرکز بر تغذیه صحیح در سه قدم
Focus-On-Nutrition

تمرکز بر تغذیه صحیح در سه قدم

مهمترین و اساسی ترین بخش ورزش بدنسازی ، تغدیه در این ورزش است که می بایست تمرکز و برنامه ریزی دقیقی برایش انجام داد ، به #۳ نکته زیر توجه بسیار زیادی داشته باشید تا به موفقیت در زمینه تغذیه بدنسازی برسید.

#نکته ۱ – هدف خود را تعیین کنید

قبل از شروع برای برنامه ریزی تغذیه خود ، هدف های خود را تعیین و آنها را یادداشت کنید ، ممکن است هدف های مختلفی داشته باشید . خشک کردن، کاهش وزن، افزایش حجم و … ، مهم نیست هدفتان چیه چیزی باشد ، مهم این است که هدف داشته باشید.

برای مثال:
شما قصد شروع یک برنامه حجم پر پروتئین را دارید که هدفتان در آن مصرف ۲۵۰ گرم پروتیئن خالص در روز همراه با مقدار متوسط کربوهیدرات و چربی کم است. لطفا سعی نکنید که همچین برنامه ای را بدون داشتن برنامه غذایی تخصصی پیاده کنید . خطر شکست خوردنتون بسیار زیاد است.

#نکته ۲ – قدم به قدم

یاد بگیرید که از برنامه غذایی خود را با دقت پیروی کنید.

هفته اول :

از شبنه شروع کنید و برای وعده های غذایی فردا برنامه ریزی کنید ( بصورتی که ۱۲۰ گرم پروتئین دریافت کنید ).
۶ وعده در روز یکشنبه که در هر وعده ۲۵ گرم پروتئین دریافت می کنید ، این برنامه را تا اخر هفته ادامه دهید.

هفته دوم :

هفته اول سخت است و ممکن است کمی در میزان مصرف پروتئین بی دقتی کنید و این میزان کم یا زیاد شود ، اما شما انجامش می دهید چون هدفتان این است.
در هفته دوم باید میزان مصرف پروتئین در روز خود را به ۲۱۰ گرم افزایش دهید ، در ۶ وعده با ۳۵ گرم پروتئین در هر وعده.

هفته سوم :

با شروع این هفته شما دو هفته اول بارگیری را پشت سر گذاشته اید و نحوه صحیح مصرف پروتئین را یاد گرفته اید . هفته سوم شما را به چالش می کشد ، ۲۷۰ گرم پروتئین در روز در ۶ وعده که هر وعده شامل ۴۵ گرم پروتئین می باشد.

#نکته ۳ – محکم باشید ، ذهن خود را تقویت کنید

هفته اول ، دوم و سوم میتواند برای شما بسیار سخت باشد اگر نتوانید برنامه غذایی خود را رعایت کنید و زیاد غذا بخورید ، بسیار مهم است که مثبت اندیش باشید ، فکرای منفی رو از ذهن خودتون بیرون کنید.

اگر دلتون هوس چیزه خاصی کرده است مانند کیک مورد علاقتون ، اصلا اجازه ندارید که مقدار زیادی از این کیک را بخورید . فقط حق دارید مقدار کمی از آن را میل کنید آن هم در روز های پنجشنبه یا جمعه ، تقلب ممنوع.

برای ایجاد تغییر در برنامه غذایی خود سعی کنید خلاق باشید. سالاد های مختلف میل کنید و یا با نوشانه های بدون قند وعده های غذایی خودتون رو خوشمزه تر کنید.

#نکته اضافی

توجه داشته باشید این سه هفته ای که ما درموردش صحبت کردیم فقط یک مثال بود ، ممکنه به نتیجه رسیدن هدف شما کمتر و یا حتی بیشتر از سه هفته طول بکشد، مدت دوره مهم نیست ، نتیجه مهم است!

 

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *