وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تمرین / بادی بیلدینگ / تفاوت وزنه آزاد با دستگاه در بدنسازی

تفاوت وزنه آزاد با دستگاه در بدنسازی

تا حالا به ذهن شما رسیده است که در موقع تمرین کردن فرق دستگاه با وزنه های آزاد چیست؟ برای مثال چه تفاوتی بین پرس سینه هالتر و پرس سینه دستگاه است؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه ها جایگاه ویژه ای در ورزش بدنسازی دارند و به ما در پیشرفت در این ورزش کمک می کنند.

وقتی شما از وزنه های آزاد برای تمرین کردن استفاده می کنید باید در حفظ تعادل آن نیز تلاش کنید و به همین منظور شما باید از عضلات بیشتری برای تعادل وزنه استفاده کنید و به همین دلیل شما عضلات بیشتری را تحت فشار قرار می دهید. وقتی شما از دستگاه استفاده می کنید نیرویی که دستگاه به شما وارد می کند در جهت و راستای خاصی است و دیگر شما برای حفظ تعادل نیاز به کمک گرفتن از عضلات دیگر ندارید.

اما بدون استفاده از دستگاه ها تمرین دادن عضلات زیر بغل واقعا کار دشواری است و یا بدون دستگاه ها تفکیک عضلات داخلی سینه غیر ممکن است یا بدون دستگاه جلو ران گسترش کامل عضلات ران غیر ممکن است.

عقیده دارم استفاده از دستگاه های بدنسازی به ما این امکان را می دهد که به عضله  شوک بدهیم و رشد آن را تسریع ببخشیم به خصوص عضلاتی که آن ها را برای مدت زمان طولانی با وزن های آزاد تمرین داده ایم اما نباید بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد تمرین با دستگاه باشد.

اگر به فکر رشد و افزایش سایز هستید بیشتر از وزنه های آزاد و به خصوص هالتر استفاده کنید و اگر می خواهید بر روی عضله خاصی تمرکز کنید می توانید از دستگاه ها استفاده کنید.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۳ نظر

  1. با سلام,لطف میکنید در مورد امکان افزایش حجم عضلات با استفاده از کش های ورزشی توضیح بدید؟

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *