وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تمرین / بادی بیلدینگ / بدست آوردن کول هایی قطور با توصیه های دوریان یتس

بدست آوردن کول هایی قطور با توصیه های دوریان یتس

dorian-yates-small-photo

متولد : April 19, 1962 ، قد : ۱٫۷۷ m ، وزن معمول : نا معلوم ، دارنده ۶ مرتبه قهرمانی مستر المپیا

عضله ترپز (عضله کول) از عضلات مهم بدن  است. نمی توانید از این عضله صحبت کنید ولی نظم و جدیت کافی در تمرین آن نداشته باشید . از نظر من عضلات ترپز در فیگورهای مختلفی نقش مهمی ایفا می کند و تفاوت زیادی در کلیت بدن شما ایجاد خواهد کرد.

به هیچ وجه نباید این عضله را یک عضله تنبل به حساب آورید، عضلات ترپز وظیفه تثبیت شانه های شما را دارد ، بخصوص در حرکات مثل سرشانه هالتر از جلو و پشت و پرس با دمبل و حرکات نشر با دمبل یا دمبل یا سیمکش. به یاد داشته باشید که مفاصل سر شانه همواره در طول جلسات تمرین سنگین، تحت ریسک آسیب  دیدگی قرار دارد. این بستگی به شما دارد که جدی گرفتن تمرین ترپز برای تحمل فشارهای سنگین در روز سر شانه این ریسک را به حداقل برسانید یا اینکه نسبت به سلامت خود بی اهمیت باشید.

به یاد داشته باشید اجرای حرکات سنگین به طور خود کار به معنی  کسب بهترین نتایج نیست . در سالهای زیادی از تمرین من، حرکت شراگز با هالتر جزء ثابتی از برنامه ام بود. می توانستم با وزنه ۳۰۰ کیلویی بدون مشکل شراگز بروم  و رشد قابل توجهی هم کسب کرده بودم. اما در حالی که این حرکت ماثر بود چرا از استفاده ان صرف نظر کردم؟

در اوریل سال ۱۹۹۵ در یکی از جلسات تمرین ترپز در حالی که شراگز با هالتر را با وزنه سنگین اجرا می کردم عضله ساعدم دچار کشیدگی شد و پس از بهبود ان مجبور شدم به شراگز با دمبل روی بیاورم . اصلا انتظار نداشتم شراگز با دمبل بتواند جای گزین مناسبی برای هالتر باشد. به هر حال مجبور شدم در هر جلسه تمرین ترپز از وزنه های بسیار کمتری استفاده کنم ولی از نتایج آن حیرت  زده شدم.  شراگز با دمبل حرکت کامل تری در اختیارم گذاشت نسبت به هالتر و در بالای دامنه حرکت میتوانستم به انقباض بسیار بهتری دست یابم و همین به سرعت اثرسش را نشان داد.

حرکت شراگز دمبل

حرکت شراگز دمبل

عضلات ترپز من به رشد باز هم بیشتری رسید، نه تنها در بالای ترپز که به گردن و سرشانه مجاورت دارد، بلکه در بخش پایینی آنهم که ترپز در مجاورت عضلات رومبوید، لاتسیموس و ترس ماژور همسایه استف پیشرفت بیشتری حاصل شد.
در اصل نه تنها عضله ترپز من حجیم تر شد، بلکه افزایش ضخامت تبرپز ، ضخامت بسیار بهتر را در پشت من به نمایش گذاشت. در واقع تنها یک متغیر ساده از شراگز با هالتر به شراگز با دمبل باعث بهبود بخشهای مختلفی از بدنم شد در حالیکه همزمان ریسک اسیب دیدگی را هم برایم کاهش داد.

برای شراگز با دمبل ، یک ست گرم کردنی اجرا می کردم با یک ست سنگین تا رسیدن به ناتوانی در رنج ۱۰ تا ۱۲ تکرار. اغلب ست اصلی ام را با تکرارهای نیمه یا ست سوم ادامه می دادم تا وقتی عضلات ترپزم شرخ شود.

نکاتی در مورد اجرا حرکت شراگز با دمبل

حرکت را با حفظ دمبل ها در طرفین بدن شروع کند به جای آن را در جلوی بدن نگه دارد. از چرخش شانه ها به جلو خود داری کنید درعوض شانه ها از پشت به سمت هم  می کشم. برای بهبود حرکت سر را به پاین حفظ کنید تا چانه هایتان مماس یا سینه هایتان باشد.

به همه توصیه میکنم شراگز با هالتر و دستگاه را با  شراگز با دمبل جای گزین کنید.

اطلاعات بیشتر از قهرمان دوریان یتس : صفحه Dorian Yates در ویکی پدیا

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

یک نظر

  1. بسیار زیبا و شنیدنی ممنون از سایت خوبتون
    ثبت شرکت

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *