وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تغذیه / برنامه غذایی افزایش وزن / روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی

روش صحیح افزایش وزن همراه با برنامه غذایی

راز اصلی افزایش وزن غذا است . هر چه بیشتر بخورید بیشتر وزن خواهید آورد . در حالی که خوردن ۳ وعده غذای اصلی در روز خوب است . اما چناچه بتوانید روزی ۶ وعده یا بیشتر غذا بخورید خیلی بهتر است .

وعده های کوچک تر اما به فواصل کمتر میل کنید یعنی مثلا هر ۳ ساعت یکبار . اگر نمی توانید زمان ۶ وعده در روز غذا خوردن را در برنامه های کاری شلوغ خود پیدا کنید ۳ وعده غذایی اصلی را به همراه چند میان وعده میل کنید .

weight-gain-muscles

قوانین اصلی افزایش وزن عبارتند از: هرگز در یک وعده پر خوری نکنید ( چرا که این کار باعث ورم کردن و تولید گاز می شود و در واقع می توانید منجر به کاهش وزن شود ) و هرگز نگذارید که احساس گرسنگی با شما بماند.

لازم است که به طور مداوم به بدن پروتئین و مواد مغذی برسانید. سعی کنید که خواب منظم ، تغذیه اصولی و تمرینات منظم داشته باشید . از سوزاندن کالر های اضافی و اجرای فعالیت های ضروری در دوران افزایش وزن خودداری کنید . احساسات خود را کنترل کنید .

NoSmoking

سیگار نکشید. سیگار با افزایش وزن منافات دارد و با بالا بردن قند خون اشتها را کاهش میدهد

روی اهمیت یک صبحانه کامل تا به حال تاکید مناسبی نشده است . مهم ترین وعده غذای روز صبحانه است چرا که در این وعده بدن بعد از چند ساعت در اختیار نداشتن غذا . سوخت گیری مجدد می کند . بعد از هر وعده غذایی با نشستن اجازه دهید  که بدن آنها را هضم کند . می توانید پاها را بالاتر ازبدن قرار  دهید با این عمل حدود یک سوم از وزن بدن اطراف معده متمرکز می شود و می تواند به هضم کمک کند.

قبل از شروع و مصرف این دوره حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا نسبت به مجاز بودن این برنامه برای بدن شما آزمایشگاه مربوطه را انجام نماید، در صورتی که در گذشته از برنامه ها  و دارو های افزایش وزن گذرانده و مصرف کرده این حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

یک برنامه غذایی ساده برای افزایش وزن :

صبحانه

۱۰ الی ۲۲۰ گرم جگر یا استیک یا همبرگر یا مغز یا ماهی

۴ الی ۶ عدد تم مرغ (سفیده) یا ۱۱۰ گرم پنیر

۱لیوان شیر

۲قطعه نان تست گدنم با کره

مکمل ها

۱ عدد ویتامین B کمپلکس

۳ عدد ویتامین E 600 الی ۱۲۰۰ واحد

۱عدد قرص alfalfa

۱ عدد ویتامین c (300 میلی گرم)

۱عدد قرص kelp

۱عددکپسول روغن halibut

۱ عدد قرص hypothalamus

۱عدد قرص hypo-zyme

۳عدد قرص hcl  قبل از غذا

۱عدد قرص روی با paBa

۱عدد قرص lipotropic   (۲۵۰ میلی گرم از کولین،اینیستول، میتونین)

ناهار

تخم مرغ بدون محدودیت(سفیده)

گوشت هر نوع بدون محدودیت

۲۲۰ گرم پنیر

سبزیجات و سالاد

میوه

مکمل ناهار

۱عدد قرص آهن

۴عدد قرص کلسیم

شام

مانند ناهار + ماست

مکمل های خاص

۱۰آمینو اسید و قرص desiccated-liver هر سه ساعت یک بار

۱۰ گرم آرژنین وآورنیتین( قبل از خواب)

۵ گرم تریپتوفان( قبل از خواب)

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۲۴ نظر

  1. سلام. امروز با وبسایت خیلی خوبتون آشنا شدم. به عنوان یه طراج وبسایت نه تنها از اصولی بودن و زیبا بودن سایتتون تحت تاثیر قرار گرفتم بلکه با خوندن چندین پست مختلف متوجه شدم در تولید محتوی هم بسیار عالی عمل کردید. همه اینهارو صرفا عرض کردم جهت رفع خستگی های که ایشالله نداشتید و عرض خدا قوت.

    اما سوالم به عنوان یه تازه کار اینه که واقعا اون همه قرص بد از صبحانه؟ یکجا؟؟ واقعا باید یکجا خورده بشن؟؟ حالا تهیه کردنشون بماند ولی آیا این خود کشی نیست !!؟ منظورم اینه که این یکیو علم پزشکی تایید میکنه؟

    • درود، با تشکر فراوان از شما.
      اول متذکر بشوم که این برنامه و مکمل‌های برای افراد لاغر است که به سختی وزن اضافه میکنند نه برای افرادی که بدنشان به راحتی وزن اضافه میکند . در مورد قرص‌های ذکر شده برای صبحانه بیشتر این قرص‌ها از گیاه تهیه می‌شوند و آسیب غیر قابل بازگشتی ندارند و برای کسی که به سختی وزنش اضافه می‌شود واقعا لازم است.

      • آقا مهراد عزیز تشکر فراوان دارم. خیلی ممنون از پاسختون.

        خوب قربان من که ۱۸۲ قد و ۶۷ کیلو وزن دارم و طی دوماه ورزش یک کیلو اضافه کردم، اصلا میلم به غذا زیاد نیست و نمی تونم زیاد بخورم و حتا اگه بخوام مشغله زیاد اجازه نمیده میشم جز همون دسته که فرمودین؟ اینارو باید مصرف کنم؟

        • خیر برای شما این‌ها لازم نیست ، شما باید :
          ۱- زمانبندی درست داشته باشید برای همه کارها تا بدنتان به اندازه کافی استراحت کند و فشار تحمل کند
          ۲- تغذیه کامل و به موقع داشته باشید
          ۳- مکمل‌هایی مانند GainUp و Whey مصرف کنید ،‌ یک دوره کامل بدون نقص
          لازم نیست از همین الان شروع کنید ،‌ یک برنامه ریزی بکنید برای مثلا ۲ ماه دیگر که هم وقت دارید هم بدنتان آماده دریافت مکمل‌های افزایش وزن است.

  2. دوست عزیز سلام
    با این سایت تازه آشنا شدم خیلی مفید و کاربردی هست تو زمینه بدن سازی البته خیلی کار داره(امیدوارم نیمه کاره رهاش نکنید)
    یه توصیه ایی داشتم نسبت به این برنامه های غذاییتون
    به نظر بنده این که اینجا دارید راحت از خوردن مکمل ها و قرص ها و… صحبت میکنید اشتباه هستش
    چون بدن با بدن فرق میکنه یه بی تجربه ای میاد تو این سایت و اینا رو میخونه و بدون مشورت با پزشک تغزیه سر خود شروع به خوردن میکنه که تو بعضی موارد جبران ناپذیر هستش و حتی شاید شکایت از سایت شما
    خواهش میکنم کمی دقت کنید تو این زمینه
    ممنون

    • درود خدمت شما فرشاد عزیز و سپس از نظرتون
      در مورد برنامه و استفاده مکمل ، گروه عضلات تنها مکمل‌های گیاهی را بصورت عامیانه قرار میدهد که برای یک ورزشکار هیچ عوارضی ندارند و نیازی به دکتر و پزشک متخصص هم ندارد اما در مورد برنامه های مهم و تخصصی، اگر بیشتر در وبسایت بگردید مشاهده می‌کنید که در خود نوشته ها و حتی در پاسخ دادن به دیدگاه‌های بازدیدکنندگان در صورت لزوم کاملا توصیه شده که بدون نظر پزشک متخصص تصمیمی خودسرانه نگیرند، به عنوان مثال در نوشته های مربوط به داروهای هورمونی چندین مرتبه ذکر شده که با متخصص مشورت کنید.

      باز هم از نظرتون سپاس گذاریم و دقت خود را در انتشار نوشته‌ها افزایش خواهیم داد.
      موفق باشید

  3. سلام آقا مهراد من فوتبالیستم پستم فوروارده میخواستم بدونم این برنامه برام کافیه برای افزایش وزن قد:۱۸۶وزن:۷۰ روزی دوبار تمرین میکنم اول بدن سازی بعد:فوتبال

  4. سلام آقا مهراد من فوتبالیستم پستم فوروارده میخواستم بدونم این برنامه برام کافیه برای افزایش وزن قد:۱۸۶وزن:۷۰ روزی دوبار تمرین میکنم اول بدن سازی بعد:فوتبال

  5. با عرض سلام و خسته نباشی و درود فراوان خدمت دوست عزیز
    آقا مهراد بنده کشتی گیر بودم کشتی رو از دوران نونهالی شروع کرده بودم و چون بصورت حرفه ای کشتی میگرفتم از لحاظ فرم و حالت ماهیچه ها مشکلی ندارم عضلاتم رو با بدنسازی طبیعی پرورش دادم مانند تبر زنی و …اما یه مشکلی دارم بدلیل کم کردنای زیاد وزن برای مسابقات بدنم استپ کرده وزنم زیاد نمیشه با توجه به اینکه الان چندسالی میشه که تمرین نمیکنم اما لوازم بدنسازی دارم خونه تمرین میکنم تا بدنم ازون فرم و حالت خودش خارج نشه اما وزنم زیاد نمیشه الان حدود ۵ یا ۶ سال میشه که وزنم ۶۴ کیلو هستش. قدم ۱۷۵ تقریبا میشه.بنظر شما چیکار کنم و از چه مکمل های بدون ضرر استفاده کنم.
    ممنون از شما دوست بزرگوار

  6. سلام دوست عزیزلطفادرموردبرنامه غذایی که روی سایت گذاشتیدبیشترتحقیق کنید.آیاواقعامی دونیدبااین حجم سفیده تخم مرغ وقرص وداروچه برسرکبدمیاد.یک سربه بیمارستانهابزنیدقسمت بیماریهای کبدی متوجه خواهیدشد.تورابه خدانان باعث آسیب به جوانان مردم نشوید.برنامه شمابسیارآسیب رسان خواهدبود.خواهشمندم تصحیح فرمایید

    • درود خدمت شما دوست گرامی
      اگر کامل نوشته را خوانده باشید با رنگ قرمز که کاملا معلوم هم می‌باشد نوشته شده است :

      قبل از شروع و مصرف این دوره حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا نسبت به مجاز بودن این برنامه برای بدن شما آزمایشگاه مربوطه را انجام نماید، در صورتی که در گذشته از برنامه ها و دارو های افزایش وزن گذرانده و مصرف کرده این حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

      موفق و پیروز باشید

  7. با سلام.خواهشمند است در خصوص تهیه داروهای نام برده در برنامه توضیح بدهید ممنونم میشم

  8. با سلام
    من وزنم ۶۵و قدم ۱۸۳هر کاری میکنم وزنم اصلا زیاد نمیشه یه ی سالیه باشگاهم میرم ….باید چکار کنم

  9. سلام

    من یک هفته ای میشه تمرین رو شروع کردم کمبود وزن دارم! اما به راحتی چاق میشم یعنی اگر اشتها داشته باشم که ندارم اما اگر میل به غذا داشته باشم و بخورم حتی بدون ورزن تو یک هفته سفر مثلا پنج کیلو اضافه میکنم حالا تازه تمرین بدن سازی رو شروع کردم میخوام بدنم رو فورم بیاد فقط بازم لازمه از قرض و مکمل استفاده کنم یا فقط هوای صبحانه و نهار و میان وعده ها رو داشته باشم! اگر لطف کنی به ایمیلم یه برنامه غذایی با قرص هایی که برام خوبه با یک برنامه تمرین بفرستی ممنون میشم قد یک و شصت و پنج وزن پنجاه و پنج

  10. امیرحسین امیری

    با سلام
    ایا افراد دیابتی توان بدنسازی را دارن؟؟
    ایا استفاده از مکمل مجاز است؟؟؟
    قدم۱۷۴ و وزنم۷۰ ایا ایده ال هست؟؟
    لطفا راهنماییم کنید….
    با تشکر

  11. سلام من حدود۷ماه دارم بدنسازی کار میکنم سنم۱۶٫ میخاستم ببینم /قرص ها/مکمل ها/ داروهای بدنسازی/ عوارض ندارند؟ بعد چ دارو هایی خوب هستن که عوارض نداشته باشن؟

  12. یا سلام به شما و یه مرسی باباته این سایت خوبتون
    سوالی که من دارم اینه
    من ۱۷ سال سن دارم با قد ۱۸۵ حدودا و با وزن ۶۹ کیلو. من بدنسازی رو تاز شروع نکردم
    و ۲ماه بخواطر مشکلاتی مجبور شدم تمرین نکنم.اما جالا ۲ ماهه تمرین میکنم. مشکل بزرگی دارم. اینکه من لاغرم و بدنم نیاز به حجم داره. من داداش بزرگ ترم بدنساز بود و الان دیگه تمرین نمیکنه. میگه مکمل ها ضرر داره وا بدن. نمیزاره بخورم.
    خاسم بپرسم به نظرتون با برنامه غذایی و بدون پودرو مکمل این چیزا میتونم رشد کنم؟
    آیا این برنامه غذایی ک گذاشتین برام جواب گو هست؟ اما بدون مکملش.. فقط غذا یعنی
    ممنون میشم منو روشن کنین. سوالیه ک واقعد اذیتم کرده
    بازم تشکر میکنم بابت وقتی ک میزارین برای سوال هی
    مرسی

    • با درود به ما دوست عزیز
      اول اینکه اگر متابولیسم یدنتون بالا یباشه باید از مکمل های بدنسازی مصرف کنید
      در ذهن جوانان ما در مورد مکمل تصیوری بدی ثبت شده ولی شما میتواند از مکمل های اصلی بدن سازی برای افزایش وزن استفاده کنید

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *