وبسایت عضلات به هیچ عنوان در زمینه عرضه مکمل‌های ورزشی فعالیت نداشته و تمامی نوشته‌های مربوط به مکمل‌های ورزشی تنها جهت اطلاع رسانی می‌باشد.

درود خدمت همگی دوستان گرامی، عزیزان ایمیل وبسایت از [email protected] به ایمیل‌های [email protected] و [email protected] تغییر کرده است، ایمیل قبلی دیگر در دسترس ما نمی‌باشد و به هیچ عنوان به آن ایمیل متنی ارسال نکرده و پاسخ ندهید.

خانه / تصاویر / آناتومی عضلات درگیر در حرکت پرس سینه

آناتومی عضلات درگیر در حرکت پرس سینه

حتما برای ورزشکاران بدنسازی این سوال پیش آمده است که حرکت پرس سینه ( Bench Press ) بر روی چه عضلاتی تاثیر زیاد و کم می گذارد .

تصویری برای شما عزیزان آماده کرده ایم که این موضوع را کاملا توضیح داده است ، به دلیل نام انگلیسی عضله ها امکان ترجمه بودن آن ها وجود ندارد . ورزشکاران عزیز در صورتی که سوالی برایشان پیش آمد به راحتی می توانند از قسمت دیدگاه سوال خود را پرسیده تا متخصصین به آن پاسخ بدهند

bench-press-anatomy-muscles

عضلات اصلی درگیر

  1. Pectoralis Major
  2. Coracobrachialis
  3. Medial Head
  4. Long Head
دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی پور

از سال 1386 به ورزش بدنسازی علاقه پیدا کرده و شروع به انجام این ورزش کردم و از سال 1389 این ورزش را بصورت تخصصی دنبال کردم ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد مکمل های غذایی ، دارو ها و هورمون های مختلف است

۱۱ نظر

  1. مشکل من اینه که نمیدونم سینه، بالا سینه و پایین سینه در خانم‌ها دقیقن کجاست و کارکردش چیه؟ یعنی مثلا بزرگی عضله سینه به برجستگی سینه ربط داره؟ یا کدوم عضله سینه، سینه‌هارو بالا نگه میداره؟ چون حرکات‌هارو که میبینم نوشته کدوم عضله درگیره ولی ننوشته که این عضله کجاست و کارش چیه؟

  2. سلام خسته نباشید
    منظورتون از اینکه فرمودید حرکات بالا سینه برای حجم آن هستن چیست ؟ مگ حرکاتی
    مثل قفسه بالا سینه برای شکل گرفتن و و کشیده شدن عضلات بالا سینه بکار نمیورد؟

  3. سلام مجدد ممنون از پاسختون،، ایا حرکت بالا سینه دمبل هم برای شکل گرفتن عضلات بالا سینه بکار میرود ؟؟،،، در این صورت فرق شکل گیریش و فشارش با حرکت قفسه بالا سینه در کجاست؟ ممنون

    • درود مجدد خدمت شما دوست عزیز
      اصولا جهت شکل و فرم دادن به عضلات از دستگاه استفاده می‌شود تا فشار وارده بر دو نیم تنه برابر باشد.
      در مورد سوال شما که نوشته‌اید ” ایا حرکت بالا سینه دمبل هم برای شکل گرفتن عضلات بالا سینه بکار میرود ؟؟ ” ، پاسخ : حرکت پرس بالا سینه دمبل باعث افزایش حجم عضلات بالا سینه می‌شود

      و سوال دیگرتان ” در این صورت فرق شکل گیریش و فشارش با حرکت قفسه بالا سینه در کجاست؟ ” ، پاسخ : قفسه بالا سینه برای افزایش حجم ، فرم و شکل دهی قسمت‌های خارجی و داخلی عضلات بالا سینه است.

      امیدوارم تونسته باشم پاسختون رو بدهم
      موفق و پیروز باشید

  4. سلام خسته نباشید….میخاستم بدونم حرکت آور کراس بیشتر برای شکلگیری و فرم گرفتن سینه هست یا حجم اوردن سینه؟؟ یعنی کسی ک سینه ضعیفی داره با اینکه چندین ماهه بدنسازی کار میکنه ، تمرین اور کراس براش میتونه عملکرد خوبی داشته باشه یا همون حرکت های پرس سینه فقط کار کنه( اگه هردوشم میشه کار کرد یعنی هم حرکات پرس سینه هم کراس اور لطفا بگویید)
    ممنون

    • درود خدمت شما دوست گرامی، حرکت کراس اور برای شکل گیری عضلات خارجی سینه می‌باشد و کمک چندانی به حجم گیری نمی‌کند، اگر تمرین تخصصی انجام می‌دهید این حرکت مکمل حرکت‌های قفسه سینه و قفسه بالا سینه می‌باشد.
      بهتر است برای شروع کار به همان قفسه سینه و قفسه بالا سینه اکتفا کرد و در آینده حرکت کراس اور هم در کنار این دو حرکت قرار داد.

      موفق و پیروز باشید

  5. سلام..میشه تو برنامه سینه بخش های سینه هارو ب ترتیب اانجام نداد؟ مثلا ب این ترتیب
    ۱٫بالاسینه هالتر
    ۲٫پرس سینه هالتر
    ۳٫بالا سینه دمبل
    ۴٫پرس قفسه سینه دمبل
    ممنون

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *