خانه / مکمل ها / کراتین / کراتین چیست

کراتین چیست

کراتین ( creatine ) یکی از پر مصرف ترین مکمل های بدنسازی است، کراتین در بدن انسان نیز تولید میشود و حدود ۱۳۰ – ۱۰۰ گرم در بدن وجود دارد. و کبد به وسیله آمینو اسید های آرژینین ، گلیسین و متیونین کراتین تولید می کند اما منبع اصلی آن مواد غذایی است.

کراتین باعث ذخیره حجم آب بیشتر در عضلات میشود ، ۱ گرم کراتین میتواند باعث ذخیره ۵۰ گرم آب در عضلات میشود ، برای همین وزن بدن ناگهان ۵ کیلو بیشتر میشود اما بعد از فاز بارگیری وزن بدن کاهش میابد.

Creatine-muscles

برای مصرف کراتین ۴ یا ۵ روز اول بارگیری کنید به این صورت که بین ۲۰ تا ۳۰ گرم بخورید و بعد مصرف خود را کم کنید و بین ۱۰ تا ۲۰ گرم قبل وبعد تمرین بخورید ودر فاز بارگیری میتوانید قبل از صبحانه و بعد ناهار بخورید و در هر بار مصرف نباید بیشتر از ۵ گرم مصرف کنید.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره آرش هرمزی نژاد

حدود 4 سال است که بدنسازی حرفه ای را آغاز کرده ام ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد علم های تغذیه و روش های بدنسازی می باشد.

۶ نظر

  1. با درود به شما
    درصورتی که بارگیری کراتین با میزان کمتری انجام بشه حدود ۱۸گرم(به علت اشتباه سایز پیمانه)و چند روز مصرف نرمال انجام بشه اونوقت راه درست چی هست؟باید بارگیری از ابتدا انجام بشه؟

  2. با سلام و درود خدمت شما استاد عزیز
    سواله دیگه ای داشتم:مصرف کراتین از لحاظ زمانی چقدر محدودیت داره؟میشه بطور مداوم و چندین ماه یا تا زمانی که ورزش میکنم ادامه بدم؟یا طول مصرف و استراحت داره و بعد ادامه داد؟
    یک دنیا سپاسگذارم

    • با سلام
      کراتین را به صورت مداوم مصرف نکنید چون به کلیه و کبد فشار بالایی می آید.
      کراتین را در دوره با دیگر مکمل ها مصرف کنید( دورهی شما یک ماه یا دو ماه باشد) . کراتین را باید هر شش ماه یک رامصرف کرد نه به صورت مداوم
      با سپاس

  3. باسلام،
    سن مناسب برای مصرف کراتین چی هستش؟(مثلا با ۶ ماه سابقه بدن سازی)
    و این که اگر بعد از مدتی مصرف دیگه استفاده نکنیم، بدن آسیب میبینه؟ یا نه همون جوری ثابت میمونه؟

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *