خانه / تمرین / هفت نکته بسیار مهم تقلب در انجام حرکات تمرینی (ضربه زدن)

هفت نکته بسیار مهم تقلب در انجام حرکات تمرینی (ضربه زدن)

درهنگام انجام حرکات ورزش های قدرتی مختلف مانند بدنسازی ممکن است عصلات شما به نقطه ای از تکرارهای حرکت برسند که دیگر توان انجام کامل و صحیح حرکت را نداشته باشند ، باید ادامه تکرار حرکت را انجام ندهید ؟ خیر در اکثر حرکت ها می بایستد یا از حریف تمرینی و یا از تکنیک های تقلب استفاده کنید ، چون همین تکرارها هستند که باعث رشد عضله می شوند.

# ۱ هرگز قبل از رسیدن به خستگی اولیه عضلانی از تکنیک تقلب استفاده نکنید.

# ۲ هیچ وقت در یک ست بیش از ۴ تکرار تقلبی اجراء نکنید. پس از اینکه خستگی اولیه عضلانی ظاهر گردید پس از آن اجراء بیش از ۴ تکرار تقلبی به معنای کار بیش از حد کشیدن از بدن و کمک گرفتن از نیروی پرتابی می باشد.

تقلب ؟ این نابودگر است نه تقلبگر

تقلب ؟ این نابودگر است نه تقلبگر

# ۳ همیشه فشار مستمر را بر روی عضله های مورد تمرین حفظ نماید. وقتی که احساس کردید گروه عضلانی دیگری فشار (کار) رامتحمل شده اند و یا عضله موردنظر تنها بر روی سرعت لحظه ای و پرتاب آن تکیه کرده است ، از ادامه دادن تکنیک تقلب خودداری کنید.
هنگام به کارگیری تکنیک تقلب تمام تمرکز و تأکید خود را بر روی عضله های مورد تمرین متمرکز سازید و اجازه ندهید هیچ موضوع دیگری این تمرکزتان را بر هم بزند.

# ۴ در صورت داشتن هرگونه مشکل غیرحاد در ناحیه کمر از کمربند مخصوص بدنسازی استفاده کنید. ضمن اینکه حتماً قبل از شروع ست حرکات کششی مربوط به کمر را اجراء کنید.

# ۵ در حرکاتی که برای اجراء آنها نیاز به بالانس کامل بدن و یا بیشتری تکیه بر روی گروه های عضلانی دیگر جهت بلند کردن وزنه میباشد از تکنیک تقلب (ضربه زدن) استفاده نکنید. برای مثال تقلب در حرکاتی همچون اسکوات و یا ددلیفت بدون شک منجر به آسیب دیدگی خواهد شد.

ضمن اینکه کلاً راه مطمئنی هم برای استفاده از تکنیک تقلب در این قبیل حرکات وجود ندارد. با این تفاسیر در یک سری حرکات ترکیبی و حجمی می توان از تکنیک تقلب استفاده کرد. اما من احساس میکنم حرکات تک مفصلی (تفکیکی) برای تقلب کردن خیلی مطمئنتر می باشند توصیه میشود در اکثر حرکات ترکیبی (حجمی) مربوط به عضلات پا، پشت، سینه و ساق از تکنیک تقلب استفاده نشود.

21-guns-arnold-curl

البته چند استثناء در خصوص حرکات مربوطبه عضلات پشت و سینه وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد) ممکن است پاورلیفترها در حرکت اسکوات از تکنیک تقلب استفاده کنند ولی ما به هیچ عنوان به بدنسازها و ورزشکاران رشته های دیگر توصیه نم یکنیم از آن استفاده کنند چون برای مفصل زانو و کمر بسیار خطرناک می باشند.

# ۶ اگر تا به حال از تکنیک تقلب در حرکات استفاده نکرده اید، توصیه می شود که ابتدا به وسیله وزن های سبک شیوه صحیح بکارگیری تکنیک تقلب را یاد بگیرید. تا در آینده در حرکات سنگین بتوانید آن را با اطمینان بیشتر و خطر کمتر انجام دهید.

# ۷ در هر تکراری که توسط تکنیک تقلب اجراء می کنید بیشترین تأکید را بر روی بخش منفی در تکرار یا همان مقاومت در مقابل نیروی وزنه متمرکز سازید

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی‌پور

زمینه فعالیت : بررسی تمامی نوشته های تخصصی وبسایت ، نظارت بر روی فعالیت کمک مربی های وبسایت عضله ها ، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *