خانه / مکمل ها / مکمل پروتئین – وی

مکمل پروتئین – وی

پروتئین تشکیل دهنده ۱۲ تا ۱۵ درصد وزن بدن می باشد که ترکیب اصلی ساختار بافت اصلی بدن بودهو فیبر های عضلانی همگی از پروتین ساخته شده اند. وظایف اصلی پروتئین ها تشکیل و ترمیم بافتها به ویژه بافت های عضلانی می باشد.

میزان مناسب مصرف پروتئین

میزان توصیه شده برای مصرف پروتئین در اشخاص میان سال غیز ورزشکار ۰/۷۵ گرم به اجزای کیلو گرم وزن بدن می باشدو ورزشکاران نیاز به ۱/۲ تا ۱/۵ گرم  پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز می باشد.

پروتئین این امکان را فراهم می سازند تا ورزشکاران بدون افزایش میزان پربی دریافتی و یا تغییر در عادات غذایی خویش ، پروتین بیشتری دریافت نمیاد.

whey-shop-muscles

در تولید مکمل های پروتئینی عموما از پروتین whey (آب پنیر) بعنوان منبع پروتئین استفاده می گردد. پروتین های whey پروتئین های محلول در آب بوده و بخشی از پروتئین های شیر می باشند. به همین دلیل ارزش تغذیه ای این نوع پروتئین ها بسیار بالا بوده وتا مین کننده سهم قابل توجهی از اسید های آمینه ضروری و غیر ضروری مورد نیاز بدن می باشد.

از دیگر منابع پروتئین، تخم مرغ است که بخش سفیده آن پروتئین به نام آلبومین دارد و در علم تغذیه به عنوان پروتئین مرجع در نظر گرفته می شود اما از یک طرف مقدار قابل توجهی از خود  سفیده آب می باشد و بنابر این برای دریافت مقدار کافی  پروتئین ورزشکار مجبور است مقدار زیادی سفیده تخم مرغ میل نماید و از سوی دیگر قسمت زرده تخم مرغ که مقدرا زیادی چربی به ویزه کلسترول دارد به مصرف نرسیده  و اغلب دور ریخته می شود.

egg-best-food-bodybuilding-muscles

مکمل های پروتئینی با تامین پروتئین مرغوب و با ارزش بیولوژیکی بالا ، از یک سو به عضله سازی و افزایش حجم و توده عضلانی کمک می کنند و از سوی دیگر در دوران مسابقات و تمرینات شدید از تحلیل بافتها جلوگیری کرده و بازتوانی از ترسیع  می نماید. مکمل های پروتئینی نحوه مصرف و انتخاب درست مکمل های پروتئینی  بر اساس نیاز ورزشکار در هر مرحله از فعالیت ورزشی است که باید بر مبنای شدت تمرینات بدنسازی در دوره آماده سازی و نیز فاصله زمانی تا شورع مسابقات و همچنین درصد پروتئین موجود مکمل و برنامه ریزی را رعایت نمود.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهران موسوی پور

سرمربی مهران موسوی پور ، مربی فدراسیون بدنسازی زمینه فعالیت : بررسی تمامی نوشته های تخصصی وبسایت ، نظارت بر روی فعالیت کمک مربی های وبسایت عضله ها ، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان

۶۴ نظر

  1. با سلام.ممنون از اطلاعات مفیدتون
    یه سوال داشتم.من۱۸۴ قدمه ۷۵ وزنم.میخوام کمی وزن و حجم بگیرم میرم بدنسازی .پروتیین وی کنسانتره تهیه کردم میخوام کراتین هم بخرم.الان یه هفتس که دارم میرم بدنسازی.۲سال پیش هم ۳ ماه کار کردم.من ارز کی باید مصرف مکملامو شروع کنم؟ممنون میشم اگه کمک کنین

  2. سلام، من یک پروتین وی التیمیت ترک گرفتم، میخواستم بدونم اگر سه بار در روز بخوام مصرف کنم بهترین زمانها کی هستند؟ و ایا مصرف وی با تریبولوس تداخل دارد؟ سپاس

  3. سلام.
    از پروتئین وی میشود در جهت چربی سوزی استفاده نمود؟
    یعنی باعث افزایش وزن نمیشود؟

    + چه مقدار و چگونه (در چند وعده) باید مصرف شود؟

    • درود خدمت شما دوست عزیز
      مکمل‌های وی پروئین ۱۰۰٪ که اصل هم باشند درصد خیلی کمی برای بدن چربی بوجود می‌آورند ولی اگر ۱۰۰٪ و اصل نباشند به احتمال زیاد برای بدن چربی بوجود می‌آورند که با کمی تمرین هوازی از بین می‌روند.
      مکمل جایگزین که می‌تواند تقریبا ( ۵۰٪ ) عمکرد وی پروتئین را داشته باشد مکمل‌های آمینو وی است که چربی بوجود نمی‌آورد.

      بسته به نوع تمرین، میزان مصرف متفاوت می‌باشد

  4. با تشکر فراوان از شما.

    در آخر بنظر شما من که تازه حدود ۱ ماه هست که بدنسازی رو شروع کردم و قصد دارم که در ناحیه شکم چربی سوزی داشته باشم (فقط در این ناحیه بدنم دارای چربی است) و در نواحی دیگر عضلات خشک , بهتر است که از مکملی مثل whey gold standard 100% optimum استفاده کنم یا amino 2222 optimum.

    وزن ۹۲ و قد ۱۸۴ و سن ۲۱

    بسیار بسیار سپاسگزارم

  5. با سلام من مدت یکماه میشه که بدنسازی رو شروع کردم. مکمل پروتیین و کراتین هم خریدم ولی یکی از دوستام که بدنساز به نسبت حرفه ای هست به من پیشنهاد کرد که مکمل استفاده نکنم و فقط از غذا استفاده کنم به مدت ۶ ماه بعد ازون شروع به استفاده مکمل بکنم.
    می خواستم بدونم این چه قد علمی هستش ؟ آیا استفاده مکمل رو شما پیشنهاد می کنید یا نه ؟
    متشکرم از راهنمایی تون

  6. با سلام خدمت شما بنده ۸ ماه قبل ۲ ۳ ماه بدنسازی کار کرده بودم که به دلایل کار و .. مجبور به ترکش شدم ولی الان ۱ماه است که به صورت مستمر به بدنسازی ادامه میدم میخواستم یه اگه امکانش باشه یه برنامه کلی از تمرین و مکمل ها برام معرفی کنید که بهتر بتونم وزن و حجمم رو بالا ببرم

    در ضمن
    ۲۶ سالمه
    قد ۱۷۸
    وزن ۶۱
    یک سوال دیگه من تو توضیحاتتون خوندم که مکلمل های با وزن بالا تقلبی هستند من چون خودم زیاد ترکیه رفت و آمد دارم میخوام خودم از اونجا خرید کنم دفعه قبل پرتین مسسی دیدم ک از شرکت الیمپ که ۷ کی بود یعنی اونجا هم تقلبی هست ؟؟
    ورزش بدنسازی بیش از ۳ روز در هفته توصیه میشود یا نه و چرا ؟ چون من خیلی ها رو میبینم که فقط هفته ای ۱ روز تعطیلی دارن و هر روز باشگاه هستند …

  7. سلام مدتی هستش فیتنس کارمیکنم بدنم عضله شده ولی حجمم کمه چه مکملی استفاده کنم که حجم با چربی کم بهم بده میخواستم بدونم از کجا باید فهمیدمکمل اصلیه یا قلابیه ممنون میشم اگه جوابمو بدین

  8. سلام مدتی هستش فیتنس کارمیکنم بدنم عضله شده ولی حجمم کمه چه مکملی استفاده کنم که حجم با چربی کم بهم بده میخواستم بدونم از کجا باید فهمیدمکمل اصلیه یا قلابیه ممنون میشم اگه جوابمو بدین دستتون درد نکنه بابت سایتتون

    • بادرود
      باری گرفتن حجم خوشک وکم چرب میتوانید مکمل ایزو وی (iso whey)مصرف کنید. برای به دست آوزدن اطلاعات در مورد مکمل اصل یا فیک میتوانید به مطلب( تشخص مکمل اصل و تقلبی )دز همین سایت مراجعه کنید

  9. سلام من دو ماهی هست که بدنسازی کار میکنم با وجود تمرین منظم و تغذیه منظم به زحمت ماهی ۱کیلو افزایش وزن داشتم قدم ۱۷۵ و وزنم ۵۵ کیلو هست به نظر شما از مکملی استفاده بکنم واینکه بالا رفتن وزن با مکمل دایمیه یا بعد از کنار گذاشتن مکمل دوباره وزن پایین میاد
    خیلی ممنون از سایت خوبتون

    • با درود
      شما میتوانید از مکمل های پروتئین و کربو پرتئین مصرف کنید. اگر تمرین،خوراک و استراحت کافی داشته باشید با اتمام دورهی مکمل از وزن شما بسیار کم کاسته میشود وحجم و وزن خوبی برای بدن شما به جا میگذارد و باز هم سعی کنید تمرینات بدن سازی خود را ادامه دهید

  10. با سلام خدمت شما دوست عزیز من چند وقت بدنسازی کار کردم بخاطر مشغله کاری کم وبیش به باشگاه میرفتم الان باز بدنسازی رو شروع کردم می خوام یه دوره ی مکمل شروع کنم ولی دوتا مکمل در نظر دارم یا وی صدرصد یا گینر.بنظرخودم وی بهتر می خوام بدونم حجم هم میگیرم ؟شما چه وی رو توصیه میکنید؟۱۷۶ قدمه
    ۷۲وزنمه
    ۲۷سنمه

    • درود بر پژمان خان عزیز،خدمت شما عارضم که مصرف مکمل شما به نوع تغذیه و تمرینی که انجام می دهید و ژنتیک شما بستگی دارد،برای برخی وی و برای برخی گینر بهتر است،حجم گرفتن شما هم به تغذیه کلی و روش تمرینتان و میزان استراتی که به بدنتان می دهید بستگی دارد،به طور کلی باتوجه به قد و وزن شما من یک مکمل گینر از یک مارک معتبری مثل اپتیموم که آنهم حتما از داروخانه ها تهیه شده باشد را توصیه می کنم.پیشنهاد می کنم در کانال تلگرام سایت عضو شده،مقاله آزمایش کلرادو را دانلود کرده و مطالعه کنید تا کمی با یکی از روشهای تمرینی صحیح آشنا گردید.موفق و عضلانی باشید.سید مهران موسوی پور،مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و تناسب اندام.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *