خانه / تغذیه / قهوه برای بدنسازان
coffee-for-bodybuilders

قهوه برای بدنسازان

کاربرد و توانایی‌های کافئین خیلی بیشتر از این است که فقط بیدار ماندن مصرف گردد. کافئین یک محرک قوی برای افزایش کارایی در فعالیت‌های ورزشی به حساب می‌آید.

کافئین باعث چربی سوزی می شود.

اگر خواستار کاهش درصد چربی‌های بدن خود هستید آگاه باشید که مصرف کافئین این فرآیند را سرعت خواهد بخشید. چرا که کافئین باعث افزایش مقدار اسیدهای چرب آزاد در خون می‌شود و بدین ترتیب چربی خیلی راحت به عنوان سوخت مورد مصرف قرار می گیرد.

کافین چربی‌ها را اکسید می کند.

یکی از بررسی‌های پزشکی نشان داده است که با استفاده ازکافئین میزان چربی سوزی هنگام ورزش‌های ایروبیک (هوازی) تا  ۵۰%  افزایش می‌یابد.

چطور کافین باعث افزایش کارائی می‌شود؟

همه چیز در شدت تمرین خلاصه می‌شود. اگر با شدت تمرین نمی‌کنید پس همان بهتر که در خانه بمانید. کافئین نه تنها باعث افزایش توانایی بدن در تمرینات می‌شود. بلکه باعث می‌شود فرد با شدت بیشتری تمرینات خود را انجام دهد. کافئین به سه طریق باعث افزایش توانایی می شود:

۱- به ذخیره منابع انرژی کمک می‌کند:

متابولیزه شدن چربی نه تنها باعث می‌شود که توانایی بدن در چربی سوزی بالا برود، بلکه باعث می‌شود که ظرفیت‌های ایروبیک (هوازی) و آن ایروبیک (غیر هوازی) بدن نیر بهبود یابد.

در هر زمان که تمرین می‌کنید بدن هم ذخایر گلیکوژن (قند) و چربی موجود در عضلات را استفاده می‌کند. زمانی که ذخایر گلیکوژن عضلات کامل می‌سوزد و تهی می‌شود سریعا کارایی فرد به نحو چشم‌گیری کاهش می‌یابد. ولی هنگامی که از کافئین استفاده می‌کنید بدن مقدار اسیدهای چرب آزاد در خون را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب عضلات دیرتر خسته می‌شوند.

۲- کافئین توانایی انقباض عضلات را افرایش می دهد:

فهم این موضوع حایز اهمیت است:

قبل ار اینکه عضلا بتوانند منقبض شوند باید یون‌های کلسیم داخل سلول‌ها آزاد شوند. در این زمان است که کافئین به عنوان یک محرک کمک می‌کند و درجه حساسیت سلول‌ها را در آزاد کردن کلسیم افزایش می‌دهد و هنگامی که این وضعیت برای سلول‌ها فراهم شد، توان انقباض عضلات بالاتر می‌رود و عضلات با تلاش کمتری به انقباض می‌رسند. در چنین حالتی نه تنها عضلات خیلی راحت‌تر می‌شوند بلکه قدرت انقباض آنها نیز افزایش می‌یابد.

۳- کافئین تحمل درد را بالا می برد:

کافئین همچنین روی سیستم اعصاب مرکزی نیز تاثیر دارد و با کشیدن یک ماسک روی آثار خستگی، باعث می‌شود که فرد دیرتر خسته شود. همچنین کافئین باعث می‌شود خستگی دیرتر در ورزشکاران ظاهر شود و بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند مدت زمان بیشتری را صرف تمرین کردن نمایند.

چطور کافئین را می بایست برای ارتقاء توانایی ورزشی مصرف کرد؟

تا آنجا که به کافئین مربوط می‌شود، بیشتر مصرف کردن آن به هدف عاید شدن از مزایای بیشتر، عمل صحیحی نمی‌باشد و در عوض باید فرد با یک استراتژِی کاملا اصولی آن را مصرف نماید. بخاطر داشته باشید که ما بدنساز هستیم و هر کاری که انجام می‌دهیم  به صورت مستمر و در جهت ارتقاء بدنمان انجام دهیم.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی‌پور

زمینه فعالیت : بررسی تمامی نوشته های تخصصی وبسایت ، نظارت بر روی فعالیت کمک مربی های وبسایت عضله ها ، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *