خانه / تغذیه / شکر و چربی ، دشمن پیشرفت

شکر و چربی ، دشمن پیشرفت

چربی با ۹ کالری در هر گرم ، پر کالری ترین ماده غذایی است و به راحتی می تواند تمام اندام شما را ظرف مدت کوتاهی به هم بریزد. سوزاندن چربی دشوار است و بدن ترجیح می دهد ، آن را به جای سوزاندن ذخیره کند ; البته مقداری چربی برای ترمیم غشای سلولها ، جذب ویتامین های محلول در چربی ، تولید مقداری انرژی و تعدادی فعالیت متابولیک دیگر لازم است اما با تخطی از مقدار مجازآن ، وزن به سرعت رو به افزایش می گذارد.

شکر هم دست کمی از چربی ندارد ; چون اغلب نهایتا به چربی تبدیل می شود ، گلوکز به سرعت وارد خون می شود و باعث افزایش ترشح ناگهانی انسویلن می گردد این موضوع باعث می شود گلوکز به سرعت وارد سلول ها شده و در صورتی که بدن نیازی به آن نداشته باشد ، که اغلب نیز چنین است ، به چربی تبدل شده ودر سلولها ذخیره می شود.

sugar-fat-muscles

شکر فقط در یک جا میتواند کاربرد داشته باشد . آن هم زمانی است که شما مکمل آمینو اسید مصرف می کنید ، مصرف مقداری شکر(در حد یک قاشق مربا خوری نه بیشتر) همران با آمینو اسید ها میتواند وارد شدن به سلولهای عضلانی   را تسهیل کند . بهترین زمان انجام این کاربعد از تمیرن است که هم سلول ها به گلوکز نیاز دارند وهم جذب آمینو اسید ها بالاست ، البته لزومی ندارد که حتما شکر سفید همراه با آمینو اسید ها مصرف شود. خرما ، آب میوه و میوه بخصوص موز نیز باری این کار مناسب ترند، چون همراه خود مواد ضروری دیگری مانند ویتامین ها واملاح را نیز به بدن می رسانند.

بطور کلی هرچه مصرف شکر وقند را محدود کنید وبجای آنها از منابع کربوهیدراتی کمپلکس ومیوه استفاده کنید، نگرانی کمتری نسبت به تبدیل شدن گلوکز به چربی خواهید داشت.

no-to-sugar-muscles

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره آرش هرمزی نژاد

حدود 4 سال است که بدنسازی حرفه ای را آغاز کرده ام ، زمینه تحقیقی و فعالیتی بنده در مورد علم های تغذیه و روش های بدنسازی می باشد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *