خانه / تغذیه / ده غذای چربی سوز برتر

ده غذای چربی سوز برتر

اگر دچار اضافه وزن هستید و به دنبال راه حلی برای از بین بردن چربی های اضافه تان می گردید. این ۱۰ ماده غذایی را به لیست خریدتان اضافه کنید. این مواد غذایی که حاوی ریز مغذی های کلیدی هستند را می توانید به راحتی تهیه نمایید.

ماهی سالمون

ترکیبات فعال: اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در سالمون بسیار فعال هستند و به طور چشمگیری ژن های چربی سوز را به کار انداخته و ژن های مربوط به ذخیره چربی ها در بدن را خاموش و غیرفعال می کند و همه این ها در حالی است که سلامت قلب و عروق را نیز تضمین می نماید.

قطعات ماهی سالمون را با آب لیموی تازه و پودر سوخاری مخلوط کرده و با کمی روغن زیتون سرخ کنید و به همراه کاهو و گوجه فرنگی مصرف نمایید.

اسفناج

ترکیبات فعال: گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، فیبر

ماده سبز رنگ اسفناج کمبود املاح معدنی بدن ما را جبران می کن

ماده سبز رنگ اسفناج کمبود املاح معدنی بدن ما را جبران می کن

یک فنجان اسفناج پخته دارای ۴۱ کالری و حاوی مواد سم زدای پر قدرتی مانند گلوتاتیون و آلفا لیپوئیک اسید است که مسئولیت حذف کلسترون بد چربی ها و دفع آنها از بدن را به عهده دارند.

سعی کنید از اسفناج به جای کاهو در سالادها استفاده نمایید. همچنین می توانید آن را به همراه اسپاگتی و در سوپ های مختلف استفاده کنید.

سویا

ترکیبات فعال: جنیستین

سویا یک دانه غنی و سرشار از ترکیباتی به نام ایزوفلاوین است که علاوه بر کاهش ابتلا به انواع سرطان ها و بهبود سلامت قلبی و عروقی، مسئول اصلی چربی سوزی در بدن و نیز کاهش اشتها و از بین بردن چربی های ناحیه شکمی هستند.

دانه های سویا را همراه با پیازچه کمی تفت داده و به عنوان طعم دهنده با مقداری سبزیجات تازه روی قطعات جوجه کباب ریخته و میل نمایید.

زنجبیل

ترکیبات فعال: جینجرول

زنجبیل

زنجبیل اصالتاً یک گیاه چینی و هندی است و در این کشورها در طول بیشتر از ۴۰۰۰ سال در پخت و پز غذا مصرف شده است

زنجبیل، چاشنی محبوب شرقی ها در آشپزی است که به دو طریق متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

اول اینکه با افزایش مصرف اکسیژن در عضلات، باعث سوزاندن کالری های بیشتر می شود.

و دومین راه با افزایش دادن اسیدلاکتیک باعث بالا بردن ترشح هورمون رشد و در نتیجه افزایش سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن می گردد.

یک عدد زنجبیل تازه را پوست کنده و با سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه ای، کدو سبز، لوبیا سبز و سیر در کمی روغن زیتون سرخ کنید و همراه وعده پروتئینی تان مانند استیک یا ماهی کبابی میل نمایید.

گریپ فروت

ترکیبات فعال: نارینجین

در یک تحقیق مشخص شد افرادی که روزانه نصف یک گریپ فروت را مصرف می کردند، بدون رعایت هیچ نوع رژیم غذایی، موفق شدند پس از دوازه هفته، نزدیک به ۹ کیلوگرم از وزن خود بکاهند. نارنجین، ترکیبی است که باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود.

نصف یک گریپ فروت را با یک فنجان اسفناج، چند قطعه شلغم و کمی پنیر سفید قطعه قطعه شده، مخلوط کرده و به عنوان سالاد همراه با غذا سرو نمایید.

انار

ترکیبات فعال: آنتی اکسیدان ها

انار ۳۰۰ برابر بیشتر از سایر میوه ها خاصیت محافظت کنندگی از نیتریک اکساید (No) که ترکیبی چربی سوز در بدن است را دارد.

یک فنجان آب انار طبیعی را با مکمل پروتئینی تان مخلوط کرده و به عنوان مکمل پیش از تمرین تان مصرف نمایید.

تخم مرغ

ترکیبات فعال: پروتئین، چربی های سالم

محققان در روند یک مطالعه مشاهده کردند افرادی که در صبحانه شان دو عدد تخم مرغ می خوردند، نسبت به سایر افراد، در طول روز احساس سیری بیشتری داشته و در وعده ناهار، غذای کمتری می خوردند. زرده ها را دور نریزید زیرا سرشار از چربی های سالم، ویتامینهای Aو D و E و نیز بخش اعظم پروتئین تخم مرغ است.

دو عدد تخم مرغ کامل را با کمی پنیر کم چرب و یک عدد پیازچه خورد شده، هم بزنید و روی شعله ملایم، حرارت دهید. پس از طبخ با یک تکه نان سبوس دار میل نمایید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز را نباید با فلفل سیاه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی‌های تند هستند اشتباه کرد، زیرا این‌ها محرک هستند در صورتی که فلفل قرمز آرام بخش و مسکن است.

فلفل قرمز

ترکیبات فعال: کاپساسین

چندی پیش در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد، کاپساسین که یک ماده افزایش دهنده سوخت و ساز است، باعث کاهش اشتها و احساس سیری در انسان می شود.

به یک فنجان آب پرتقال دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک برش فلفل قرمز بیفزایید تا مایعی تند و خوش طعم برای خواباندن فیله های مرغ که از قبل آماده کرده اید، داشته باشید. تکه های مرغ را به مدت ۲۴ ساعت در این مایع بخوابانید و سپس به صورت دلخواه طبخ کنید.

آووکادو

ترکیبات فعال: چربی های سالم، مانوهپتولوس

آووکادو سرشاز از چربی های غیراشباع بوده که احتمال ذخیره شدن شان در بدن بسیار کم است و اگر این میوه را به جای کربوهیدرات در برنامه غذایی تان استفاده کنید، به کاهش وزن تان کمک شایانی خواهد کرد.

آووکادو همچنین حاوی قندی به نام مانوهپتولوس بوده که ترشح انسولین را کاهش می دهد. می دانید که افزایش ترشح انسولین موجب بیشتر شدن ذخیره چربی ها در بدن می شود.

نصف یک آووکادو را با چنگال له کرده و با نصف گوجه فرنگی نگینی شده مخلوط کنید. کمی آب لیموی تازه و اندکی نمک به عنوان طعم دهنده به آن افزوده و خوب هم بزنید. می توانید این معجون خوش طعم را با کمی نان سبوس دار استفاده نمایید.

در مورد آووکادو در نوشته “ چرا آووکادو ” در رشته های ورزشی بیشتر بحث شده است

چای سبز

ترکیبات فعال: اپیگالوکاتجین گالات، کافئین

در حالی که بیشتر مردم کافئین را به عنوان نوعی ماده چربی سوز می شناسند، کمتر کسی می داند که اپیگالوکاتجین گالات عملکردی به مراتب قوی تر در افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی ها دارد. یک فنجان چای سبز سرد را با یک فنجان آب انار و کمی یخ مخلوط کرده و میل نمایید.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره ف غلامی

کارشناس فیزیولوژی و تغذیه ورزشی.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *