خانه / نکته ها / حرکاتی که باعث افزایش ترشح هورمون می‌شوند
افزایش ترشح هورمون

حرکاتی که باعث افزایش ترشح هورمون می‌شوند

تمرین هایی برای افزایش ترشح هورمون رشد و تستوسترون

برای افزایش تشرح هورمون‌های رشد و تستوسترون در بدن راه‌های مختلفی وجود دارد که اکثر استفاده از ماده‌های شیمیایی و مضر است که دارای عوارض جانبی هستند و مصرف آن‌ها علاوه بر فایده دارای ضررهای بعضا غیر قابل جبران است. ما در این مقاله برای کسانی که به دنبال افزایش هورمون رشد و تستوسترون هستند سه نوع حرکت تمرینی را معرفی کرده‌ایم که با انجام آن‌ها می‌توانید به صورت طبیعی و آسان ترشح این هورمون‌ها را در بدن‌تان افزایش دهید و رشد و حجم‌گیری بیشتر عضلات‌تان را مشاهده کنید .

این حرکات عبارتند از: سکوات هالتر، ددلیفت و پرس سینه هالتر که در ورزش پاورلیفتینگ مجموعه رکورد این ۳ حرکت نتیجه وزشکار را رقم می زند، البته لازم به توضیح است مبتدیان تا زمانی که عضلات آنها آمادگی لازم را نداشته باشد و تکنیک صحیح حرکت را نیاموخته باشند نباید از حرکات اسکوات هالتر و ددلیفت استفاده نمایند .

اسکوات هالتر

در انجام این حرکت باید از کفش ورزشی مناسب، کشاله بند و کمریند استفاده نمائید. ابتدا وزنه مناسب را انتخاب نمائید، دستها را طوری از میله هالتر بگیرید که زاویه ساعد و بازوی شما زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهد. سپس تا جائی که ساق و پشت پای شما زاویه ۹۰ را تشکیل دهد پائین می روید. در زمان پائین رفتن دقت داشته باشید آرنج‌های شما تا جایی که امکان دارد عمود بر زمین باشد و سینه خود را رو به بالا نگاه دارید تا از خم شدن کمر جلوگیری نمائید.
پس از آن که زاویه ۹۰ درجه توسط ساق و پشت پای شما تشکیل شد سپس به آرامی به حالت اول بر می گردید . در هنگام پائین رفتن نفس می گیرید (دمم) هنگام برخواستن نفس را تخلیه می نمائید(باز دم ) .

ددلیفت

در این حرکت هم استفاده از کمربند ، کفش مناسب اجباری است . البته بدون بند لیفت هم می توان این حرکت را انجام داد ؛ ولی ترجیحا برای این که بتوانید حرکت را سنگین تر انجام دهید از بند لیفت استفاده نمائید . وزنه مناسب را انتخاب نمائید.
سپس با کمک بند لیفت با دستها میله هالتر را محکم بگیرید ، مقداری زانوها را خم نمائید تا فشار از روی  ستون فقرات برداشته شود سپس تا جائی که کاملا عمود بر زمین شوید میله را بالا می آورید . اشخاصی که دارای ناراحتی روی دیسک های خود هستند باید از انجام این حرکت دوری نمایند .

پرس سینه هالتر

تقریبا اکثر افراد حتی مبتدی ها با انجام این حرکت آشنایی دارند .روی میز مسطح می خوابید دستها را کمی بازتر از عرض  شانه می گیرید . سپس میله را تا روی سینه پائین می آورید و بعد به حالت اول بر می گردانید .

دقت داشته باشید در تمامی حرکات باید قبل از شروع عضلات خود را کاملا گرم نمائید تا ضریب آسیب دیدگی به حداقل رسد و برای این که بتوانید هورمون های درون ریز را برای ترشح هورمون تستوسترون تحریک نمائید باید از تکرارهای ۶-۱ تکرار با وزنه های سنگین استفاده نمائید و در کنار آن از تغذیه ، استراحت و مکمل های مناسب بهره ببرید و سایر عضلات بدن را هم با شدت بالا و وزنه های سنگین تحریک نمائید .

 

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی‌پور

زمینه فعالیت : بررسی تمامی نوشته های تخصصی وبسایت ، نظارت بر روی فعالیت کمک مربی های وبسایت عضله ها ، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان

۱۱ نظر

  1. سلام، من ۱۴ سالمه و تازه دارم بدنسازی رو شروع میکنم… میخوام بدونم ایا بعد از تمرین چند ماهه من میتونم مکمل یا هورمون و… مصرف کنم؟ و ایا اینکه میگن قد و هیکل میسوزه واقعیت داره؟ در ضمن اینم بگم که من بلوغ زودرس دارم و تقریبا اندامم مردانست…

    • با درود
      دوست عزیز من ، سن شما فعلا برای بدن سازی مناسب نیست ولی اگر واقعا به این ورزش علاقه داری با وزنه های پایین تمرین کنید. به هیچ عنوان مکمل یا هورمون مصرف نکنید با تغذیه مناسب کربوهبدرات و پروتئین بدن خود را تامین کنید.
      سپاس

  2. سلام وممنون بخاطر اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتید، من ۲۳ سالمه قبلن هم ورزش میکردم اما نه بدنسازی ،فوتسال ،و یک ماه هست که بطور جدی دارم بدنسازی میکنم، فقط مشکلی که دارم اینه که احساس میکنم غیر طبیعی عرق میکنم و نمیدونم علت چیه؟ قدم ۱۷۲ و وزنم ۷۰ کیلو هست و تقریبا بدنم سفته ، ایا بنظرتون مکملی هست که نیاز باشه من استفاده کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    • با درود و سپاس
      اگر درحالت عادی بدن شما به شدت تعرق می کند بدون هیچ گونه فعالیتی باید به پزشک مراجعه کنید اما اگر در فعالیت های ورزشی شما تعرق بالای دارید این یه چیز طبیعی است که نشان از میزان سوختو ساز و متابولیسم بالای بدن شماست و هیچ گونه مکمل ورزشی هم نیاز ندارید

  3. با سلام و درود
    من حدود۲ساله ک بدنسازی کار میکنم دو بار هم مکمل استفاده کردم پروتیین کراتین گلوتامین ودیانابول .فارماپین.و… اما ب نتیجه ای نرسیدم .سر تمرین هم اصلا عرق نمیکنم

    • درود خدمت شما
      عرق کردن به نوع بافت بدن بستگی داره، مشکلی نیست که عرق نمی‌کنید.
      باید مربی تمرینی متخصص عضلات شمارو بررسی کنه، پس حتمن با کسی که بتون نزدیکه و می‌تونه زیر نظر بگیرتون این مسئله رو مطرح کنید.

  4. با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز من هفته ای سه شب میرم بدنسازی سه شب هم میرم کاراته فقط جمعه ها استراحت دارم ایا این باعث عضله سوزی نمیشه؟؟؟۱۹ سالم است

  5. سلام خدمت استاد محترم .ببخشید من یک سال بدنسازی کار کردم .ولی ازدواج کردم حدود چهار ماه دیگه نتونستم بدنسازی کار بکنم .فقط سوالم اینکه من پروتین و کراتین استفاده کنم اایا برای بارداری خانومم اشکالی ندارد که بعدن تاثیرشو روی فرزندم ببینم .سپاس گزارم

    • با درود
      فقط سعی کنید مکمل پروتپین را مصرف کنید و به هیچ عنوان مکمل های بدن سازی به هیچ عنوان تاثیر منفی بر روی بارداری بانوی شما نخواهد گذاشت به جز مصرف هرمون که تاثیر منفی هم بر روی بارداری و هم بر روی فرزند شما خواهد گذاشت

  6. لازمه که از مدیریت سایت تقدیر و تشکر فراوانی بجا بیارم.خیلی ممنونم از این همه تلاش بی وقفه ای که در این راه دارید انجام می دهید.سایت خوب و عالی شما رو به تمام دوستام معرفی میکنم.
    خیلی ممنونم.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *