خانه / تمرین / بادی بیلدینگ / تفاوت وزنه آزاد با دستگاه در بدنسازی

تفاوت وزنه آزاد با دستگاه در بدنسازی

تا حالا به ذهن شما رسیده است که در موقع تمرین کردن فرق دستگاه با وزنه های آزاد چیست؟ برای مثال چه تفاوتی بین پرس سینه هالتر و پرس سینه دستگاه است؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه ها جایگاه ویژه ای در ورزش بدنسازی دارند و به ما در پیشرفت در این ورزش کمک می کنند.

وقتی شما از وزنه های آزاد برای تمرین کردن استفاده می کنید باید در حفظ تعادل آن نیز تلاش کنید و به همین منظور شما باید از عضلات بیشتری برای تعادل وزنه استفاده کنید و به همین دلیل شما عضلات بیشتری را تحت فشار قرار می دهید. وقتی شما از دستگاه استفاده می کنید نیرویی که دستگاه به شما وارد می کند در جهت و راستای خاصی است و دیگر شما برای حفظ تعادل نیاز به کمک گرفتن از عضلات دیگر ندارید.

اما بدون استفاده از دستگاه ها تمرین دادن عضلات زیر بغل واقعا کار دشواری است و یا بدون دستگاه ها تفکیک عضلات داخلی سینه غیر ممکن است یا بدون دستگاه جلو ران گسترش کامل عضلات ران غیر ممکن است.

عقیده دارم استفاده از دستگاه های بدنسازی به ما این امکان را می دهد که به عضله  شوک بدهیم و رشد آن را تسریع ببخشیم به خصوص عضلاتی که آن ها را برای مدت زمان طولانی با وزن های آزاد تمرین داده ایم اما نباید بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد تمرین با دستگاه باشد.

اگر به فکر رشد و افزایش سایز هستید بیشتر از وزنه های آزاد و به خصوص هالتر استفاده کنید و اگر می خواهید بر روی عضله خاصی تمرکز کنید می توانید از دستگاه ها استفاده کنید.

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهران موسوی پور

سرمربی مهران موسوی پور ، مربی فدراسیون بدنسازی زمینه فعالیت : بررسی تمامی نوشته های تخصصی وبسایت ، نظارت بر روی فعالیت کمک مربی های وبسایت عضله ها ، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان

۳ نظر

  1. با سلام,لطف میکنید در مورد امکان افزایش حجم عضلات با استفاده از کش های ورزشی توضیح بدید؟

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *