خانه / تمرین / اصول تمرین مقدماتی

اصول تمرین مقدماتی

برای اینکه بدنی مثل بدن سازان داشته باشید باید مثل آنها تمرین کنید. اگر شما هم می خواهید شکل بدنسازان بشوید لازم است که تکنیک ها و مهارت   تمرین کردن  این ورزش را که بدنسازان طبق آزمایش و خطا طی پنجاه سال گذشته یا بیشتر پیدا کرده اند را یاد بگیرید.  بدن سازی تکنیک های موثری دارد که بدن سازان با استفاده از آنها در تمرینات  مقدار عضلات بیشتری را به دست می آورند.

phil-heath-muscles

” اراده قوی داشته باشید تا بدنی زیبا به شما هدیه داده شود “

ساختن بدنی خوب احتیاج به تمرینات سخت دارد ، اما تمرین سخت کافی نیست . علاوه  بر تمرینات سخت، شما باید هوش یارانه تمرین کنید یعنی اصول پایه بدن سازی را ب خوبی یاد بگیرید.

هدف افراد برای بدن سازی

افراد برای دلایل مختلفی بدن سازی را انجام می دهند. بعضی ها بدن سازی را فقط برای متناسب کردن بدن و احساس بهتر نسبت به خود داشتن انجام می دهند، بعضی ها می خواهند در ورزشهای دیگر بهتر شوند و بسیاری هم علاقمند هستند که عضلات خود را در حد امکان بزرگ کنند.

با هر قصدی که تمرینات بدن سازی را انجام می دهید باید اصول بدنسازی  را به خوبی یاد بگیرید و بفهمید که چه چیزهایی در تهیه برنامه تمرینات درگیر هستند. بیشترین دلیلی که لازم است هر شخصی در انجام تمرینات اصلی مهارت پیدا کند آن است که هر چقدر بیشتر پیشرفت کند رعایت این اصول هم اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

 افزایش استقامت

عضلات شما وقتی رشد می کنند که روی آنها فشار بیشتری از معمول وارد کنید. عضلات بزرگتر و قوی تر نمی شوند مگر این که شما به آنها فشار بیاورید . وادار کردن عضلات به منقبض شدن   در برابر مقاومتی که به آن عادت نداشته اند سبب می شود که آنرا بپذیرند و قوی تر و بزرگتر شوند.

اما به محض اینکه عضلات به این فشار عادت کردند رشد آنها هم متوقف می شود. وقتی که این اتفاق انجام گرفت، تنها راه ادامه رشد عضلات آن است که به مقدار فشاری که به آنها می آوردید اضافه کنید. اولین کار که می توانید انجام دهیداضافه کردن وزنه است.

branch-warren-reps

” ممکن است تمرین سخت و منظم دشوار و طاقت فرسا باشد ولی عضلاتی یک دست و زیبا برای شما بوجود می آورد که ارزش این تمرین ها را دارد “

دفعات تکرار

یک دفعه تکرار، به یک حرکت کامل تمرین گفته می شود. انقباض عضله و بدنبال آن باز شدن آن یعنی بلند کردن یک وزنه و دوباره پایین آوردن آن. یک ست مجموعه ای از این دفعات تکرار می شود. تعداد دفعات تکرار در هر ست، بستگی به نوع ستی که انجام می دهید دارد. تحقیقات بدنسازی نشان داده است بدنسازانی که وزنه های استفاده می کنند که ۷۰ تا ۷۵ درصد وزنه ای است که فقط یکبار می توانند در تمرین خاصی که انجام می دهند بلند کنند بهترین نتیجه را داشته است . اگر از این مقدار وزنه استفاده کنید بتدریج متوجه می شوید که می توانید ست ها و تکرار بالا انجام دهید.

منبع : دایره المعارف بدنسازی – تالیف : آرنولد شوارتزنگر

دانلود مجلات بدنسازی و دیگر ورزش ها

درباره مهراد موسوی‌پور

زمینه فعالیت : بررسی تمامی نوشته های تخصصی وبسایت ، نظارت بر روی فعالیت کمک مربی های وبسایت عضله ها ، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمی‌شودفیلدهای الزامی علامت دار شده‌اند *

*

کپچا *